שקיפות בסדנא: עדיין מחכה

היי,
רק רוצה לומר שאני עדיין מחכה שהסדנא:

  1. תפתח את המסמכים
    תקציב 2020 עדיין סגור, ויש מלא מסמכים סגורים אחרים. מפורט כאן.

  2. תספר מה הועד עשה שנה שעברה
    כן, היו כבר בחירות, וזה היה יותר חשוב לקראת הבחירות, אבל זה עדיין חשוב. סה"כ לענות על שאלה פשוטה:
    תנ/י 3 דוגמאות קונקרטיות לדברים הכי בולטים שעשית השנה. לדוגמה: עזרתי לפרויקט X כאשר עשיתי Y. התוצאה החיובית של זה על הסדנא היתה Z

אני תוהה גם למה אף אחד מהסדנא לא הגיב לפוסטים הקודמים שלי…

זה בגלל החשש של הסדנא מהשתלטות עוינת? אני מבין שהיה לחץ, אבל מה, שקיפות היתה עוזרת איכשהו להשתלטות עוינת? אם כבר, זה רק יכל לעזור להפוך את הדיון ליותר מושכל ופחות פופוליסטי, שזה דבר טוב לסדנא. חוץ מזה, זה בדיוק מה שהסדנא מנסה לעשות ברמה הארצית אז זו הזדמנות to practice what you preach.

מדובר בלפתוח כמה מסמכי גוגל דוק, ולבקש מ- 7 חברי ועד לענות על שאלה ולרכז את התשובות, סה"כ נגיד שעה עבודה?

היי, מעדכן שבינתיים לא קיבלתי תגובה.

פניתי במייל לועד הסדנא, כפי שמופיע בשרשור הזה.

מעדכן שבינתיים לא קיבלתי תגובה.
פניתי שוב למיילים של הועד, והוספתי גם את המנכ"לית.

היי, מעדכן שבינתיים עדיין לא קיבלתי תגובה.

לפני כשבוע הקפצתי את המייל שוב וגם פניתי גם לקבוצת ווצפ “מובילי הסדנא” שמכילה את המנכ"לית ואת יו"ר הועד. לא היתה תגובה.

חשוב לומר שבינתיים, חוסר השקיפות בסדנא ממשיך ואף גדל.

מסתבר שהסדנא:

  1. פרסמה פרוטוקול חלקי של הישיבה ב- 30.9 (לדוגמה ישנו סעיף “סטטוס תקציבי” אבל לא רשום בו שום דבר. כנ"ל לגבי סעיפים “חיזוק קהילת המתנדבים” ו-“סטטוס פרויקטים”).
    הפרוטוקול פורסם ע"י יו"ר הועד בפורום ונמצא כאן:
    https://docs.google.com/document/d/1VkZZ267LHBfhhrCbOJ98T9nQpsEfX5GzI1_3NbdbMV8/edit

  2. לא שמרה את הפרוטוקול של 30.9 הנ"ל יחד עם שאר הפרוטוקולים בתקיית הפרוטוקולים

  3. לא פרסמה פרוטוקול של ישיבה, שלפי הפרוטוקול של 30.9 הנ"ל היתה אמורה להתקיים לפני חודש. מתוך הפרוטוקול של 30.9:
    ההחלטה של הועד הקודם קצבה 30 יום לדיון והחלטה בבקשות החברות לועד החדש. הועד החדש נכנס לתפקידו היום, ויידון בבקשות באסיפה שתיערך ב- 20/10/2020.

  4. כל זאת אחרי שבחוות דעת משפטית של עו"ד קלינגר מ- 16.9 שהסדנא הזמינה, מודגש:



הקפצתי את המייל ששלחתי לועד ולמנכ"לית וגם בקבוצת הווצפ. אמשיך לעדכן.

עדכון - בינתיים המנכ"לית אמרה לי ש"עובדים על זה" ואז היא הוציאה אותי מקבוצת הווצפ “מובילי הסדנא” כדי שלא אוכל לכתוב שם שוב הודעות בנושא של “שקיפות הסדנא”.

להלן ההודעות שכתבתי שם בנושא עד כה:

  1. שבוע שעבר ב- 11.9:

היי, כתבתי כבר 3 פעמים בפורום לאורך חודש וחצי וגם שלחתי לפני שבוע במייל (לועד) ובינתיים לא קיבלתי תגובה, אז שולח גם פה.
הנה קישור למה שכתבתי בפורום:
שקיפות בסדנא: עדיין מחכה
אשמח לתגובה (עדיף בפורום).

  1. היום (18.9):

היי, עדכנתי את “שרשור השקיפות של הסדנא” עם פוסט נוסף: שקיפות בסדנא: עדיין מחכה

שלום.

התקופה הנוכחית בסדנא מאופיינת בחוסר כ"א ובעבודה מאומצת בניסיון להבטיח את המשך פעילות העמותה. מול האתגרים הרבים. צוות הסדנא המצומצם עובד מעבר לשעות המשולמות בלאו הכי, ואלו הסיבות לעכוב במענה. זו ההזדמנות לציין כי כונן ה-Google Drive הארגוני הוא סביבת העבודה של צוות הסדנא. נמצאים בו אלפי מסמכים, טיוטות ותיעודים של תהליכים בשלבים שונים: שמות הקבצים לא תמיד מעידים על הגרסה או בשלות התוכן שבתוכם.

הבקשה ששלחת כללה התייחסות לקישורים רבים, שמפנים לארבעה סוגי מסמכים:

  1. מסמכים שניתן להציג באופן פומבי (מוזמנים ללחוץ על הקישורים ולעיין בהם):
    אכן היו מספר לינקים בעייתיים/ לא בבעלותי/ שמפנים למסמכים מ- 2014, הנושא טופל על ידי ובהמשך נעדכן גם באתר- תודה על הסבת תשומת הלב. בפרט-

מתוך העמוד אליו הפנית באתר הסדנא:

א.תקנון העמותה ברשם העמותות

ב. אישור סיווג מלכ”ר במע”מ

ג. אישור לצורך ניכוי מס במקור - ההרשאה לא הייתה אצלי אבל השגתי אותה. זהו מסמך מ- 2014 כפי שניתן לראות, המעודכן זמין כאן.

ד. אישור על ניהול ספרים - היה פתוח אך גם כן- רלוונטי ל- 2013. הנה המעודכן.

ה. אישור ניהול תקין - גם פה, עדכני ל- 2014, הנה זה של 2021

ו. פרוטוקולים אסיפה כללית

ז. פרוטוקולים ישיבות ועד מנהל -הלינק הזה מוביל משום מה לתיקיה ריקה הנה הלינק הנכון.

ח. עניינים כספיים – תקציב פעילות, גיוס משאבים, הנהלת חשבונות - אין לי מושג מה תוכנן להיות שם, וכנראה גם לא למי שבנה את האתר לפני השד-יודעת- כמה זמן כי זה מוליך לתיקיה ריקה,. הכותרת מעידה על מסמכי עבודה אליהם אתייחס בהמשך.

מתוך פרוטוקול אסיפת החברים (21.9.2020):

א. הדו"חות הכספיים

ב. הדו"ח המילולי

ג. דיווח של ועדת הביקורת

ד. הצעת מחיר לרו"ח מבקר

כל הלינקים פתוחים ותקינים, וידאתי בשנית, לא ברור לי מדוע צויין כלא נגיש.

  1. כאשר מדובר במסמכים הכוללים מידע אישי או פרטי, אין הצדקה ובטח שלא חובה חוקית לפרסמם- זה כולל, למשל, חוזי העסקה או התקשרות עם פרילאנסרים או מידע על תפקוד שכירים בעמותה.

לעובדי הסדנא שמורה הזכות לפרטיות, אך שכר 5 המשתכרים הגבוהים מפורסם כמתחייב בחוק.

גם חוזה ההעסקה שלי, כמנכ"לית העמותה, נכלל בקטגוריה זו, אבל ברוח השקיפות אני בוחרת לפרסם אותו (קישור). מיותר לציין שמשכורתי מפורסמת, על פי החוק, וניתן לצפות בה באתר גיידסטאר. למען הסר ספק, מאז כניסתי לתפקיד, חלק לא מבוטל מעבודתי מתבצע בהתנדבות, מעבר לשעות המשולמות.

בכל מקרה, חוזי ההעסקה של עובדי לא יפורסמו על ידי.

  1. טיוטות מסמכים או מסמכים שהוכנו לקראת הצגה בדיונים, אך אינם ערוכים או מסודרים להצגה ואינם מייצגים החלטות או דיונים רשמיים:

א. מסמכי התקציב (2019, 2020), על אף שם הקובץ, אינם מסמכים רשמיים ומחייבים. המדובר במסמכי עבודה, שכוללים המון הנחות, רעיונות או נתונים לא בדוקים. הם אינם ערוכים או כתובים בצורה שברורה ללא תיווך, מכיוון שנועדו לסייע, ככלי עבודה, בהכנת הדיון. אני מניחה שהבקשה נובעת מהרצון להבין ולנתח את התנהלותה הכספית בפועל של העמותה, ולשם כך ממליצה לעיין בדוחות כספיים (קישור), בהם כל פרט תוקף ונבדק, ובאמצעותם ניתן לעקוב ולבקר את פעילות העמותה.

ב. “טיוטת חוזה לאישור” (ראו הערה בסעיף הקודם לגבי חוזה ההעסקה שלי)

ג. מסמכ/י תחומי האחריות של סרוג’

  1. מסמכי עבודה המכילים מידע על פרויקטים עם ארגונים נוספים, כולל מידע מאוד פרטני על ההתנהלות שלהם ומולם. במקרה הזה, ההחלט הנה בידי הועד המנהל, שכן פרסומם עלול לפגוע בהתקשרויות עתידיות של הסדנא או מחייב את אישורם של גורמים חיצוניים השותפים להם.

לגבי הצעתך “…לפתוח את מסמכי ישיבות הועד עצמם ל- Comment, כדי שאנשים יוכלו להעיר הערות ותיקונים” - ניתן להעביר התייחסויות ושאלות לגבי סיכומי ישיבות הועד באמצעות הפורום או בפניה לועד במייל (כתובת: [email protected]) ובכך להמנע מהאפשרות שהערות והתייחסויות יוותרו ללא מענה.

לסיכום עופר יקירנו, הנה המסמכים שביקשת. כמה חבל שלא התקשרת אלי והייתי בשמחה מסבירה לך את מקור העיכוב, או פותחת קובץ במקום. פעם הבאה פשוט תרים טלפון, כמו שעושים שאר חברי העמותה. אנחנו לא בממשלה שאתה צריך להגיש בקשה כתובה לכל דבר :slight_smile:

תודה רבה, זו התקדמות חיובית לארגון המסמכים ושקיפות הסדנא.

להלן התייחסות על כך, ובהמשך נושאים שציינתי בשרשור הזה ולא זכו להתייחסות.
אם אין זמן להתייחס לכולם, אשמח אם הפעם אוכל לקבל לפחות התייחסות בסגנון “נושא זה יקבל התייחסות בהמשך”.
כדי ליצור יותר סדר, מיספרתי את הנקודות שאשמח להתייחסות עבורן.
תודה!


המסמכים המעודכנים: הנושא טופל על ידי ובהמשך נעדכן גם באתר

1. כל עוד זה לא באתר, זה בפועל לא נגיש, כי אין דרך לדעת שהמידע נמצא כאן בפורום. אשמח לסייע בעדכון האתר.


כל הלינקים פתוחים ותקינים, וידאתי בשנית, לא ברור לי מדוע צויין כלא נגיש.

כשאני בדקתי את הלינקים חלקם לא היו נגישים. יכול להיות שהטעות נבעה מכניסה באמצעות חשבון עם גישה. הדרך לבדוק את זה, היא לגשת מ- Incognito. בכל מקרה הלינקים שפורסמו עכשיו הם נגישים.


גם חוזה ההעסקה שלי, כמנכ"לית העמותה, נכלל בקטגוריה זו, אבל ברוח השקיפות אני בוחרת לפרסם אותו

2. נראה שהלינק מפנה למסמך הלא נכון (שמו Rasham Q2-18 Quarterly Report Donations…)


מיותר לציין שמשכורתי מפורסמת, על פי החוק, וניתן לצפות בה באתר גיידסטאר

באתר גיידסטאר מפורסמות המשכורות ל- 2019, ולא כוללות את השנה האחרונה.
3. האם היו עדכוני שכר והיקף משרה ב- 2020?


תקציב 2020: אני מניחה שהבקשה נובעת מהרצון להבין ולנתח את התנהלותה הכספית בפועל של העמותה, ולשם כך ממליצה לעיין בדוחות כספיים

הבקשה נובעת מתוך כך שהסדנא צריכה להוות דוגמה לשקיפות, אותה היא מנסה לקדם.
4. הדוחות המקושרים אינם כוללים את שנת 2020, כלומר, את כל ההתנהלות הכספית בשנה האחרונה. האם הסדנא תוכל לפרסם מידע יותר עדכני?


כמה חבל שלא התקשרת אלי והייתי בשמחה מסבירה לך את מקור העיכוב

אני פניתי מספר רב של פעמים לאורך 2 חודשים במגוון דרכים:

  • 4 פעמים במייל
  • 2 פעמים בווצפ
  • 7 פעמים בפורום
  • 2 פעמים בגוגל דוק.

5. האם דרך הפניה לסדנא היא רק בטלפון? אם כן אז כדאי לעדכן את זה באתר. אם לא, למה לא נעניתי במשך חודשיים?


בהקשר הזה, כמו שכתבתי בשרשור, הסירו אותי מקבוצת ווצפ “מובילי הסדנא” בגלל שפרסמתי שם הודעה בנושא שקיפות הסדנא:

היי, עדכנתי את “שרשור השקיפות של הסדנא” עם פוסט נוסף: שקיפות בסדנא: עדיין מחכה

כשפניתי בהתכתבות פרטית בנושא, לא קיבלתי תגובה.
6. האם אוכל להצטרף בחזרה לקבוצה, או לקבל הסבר למה ההודעה הנ"ל גרמה להוצאתי?


להלן הנושאים שאליהם לא קיבלתי התייחסות עד כה:

פעילות חברי הועד בשנה שעברה - סה"כ לענות על שאלה פשוטה:
7. תנ/י 3 דוגמאות קונקרטיות לדברים הכי בולטים שעשית השנה. לדוגמה: עזרתי לפרויקט X כאשר עשיתי Y. התוצאה החיובית של זה על הסדנא היתה Z


פורסם פרוטוקול שנראה חלקי של הישיבה ב- 30.9 (לדוגמה ישנו סעיף “סטטוס תקציבי” אבל לא רשום בו שום דבר. כנ"ל לגבי סעיפים “חיזוק קהילת המתנדבים” ו-“סטטוס פרויקטים”).
הפרוטוקול פורסם ע"י יו"ר הועד בפורום ונמצא כאן:


8. האם פרוטוקול 30.9 הינו חלקי?


9. הפרוטוקול 30.9 הנ"ל אינו נמצא בתיקיית הפרוטוקולים. האם אפשר להוסיף אותו לשם?


לא פורסם פרוטוקול של ישיבה, שלפי הפרוטוקול של 30.9 הנ"ל היתה אמורה להתקיים לפני חודש. מתוך הפרוטוקול של 30.9:

ההחלטה של הועד הקודם קצבה 30 יום לדיון והחלטה בבקשות החברות לועד החדש. הועד החדש נכנס לתפקידו היום, ויידון בבקשות באסיפה שתיערך ב- 20/10/2020.

10. האם הישיבה ב- 20.10 התקיימה?


11. האם קיים לה פרוטוקול?


בחוות דעת משפטית של עו"ד קלינגר מ- 16.9 שהסדנא הזמינה, מודגש:

בהתחשב בכך שנוהלו חלק ניכר מתכתובת באמצעות WhatsApp הרי שהמלצתי היא לחדול מכך מיידית ולנהל ישיבות ועד רק בדרך אשר מאפשרת אחזור לאחר מכן, לרבות חיפוש

12. האם הסדנא מתנהלת עפ"י חוות הדעת המשפטית?


תודה רבה,
מעריך מאוד את הנכונות לסייע לשקיפות הסדנא.