עדכון לגבי הבחירות הקרובות

אני מבקשת להעלות בזהירות תחושה מאד קשה:

כבר 3 שנים אני חלק מצוות של מובילי ANYWAY - פרויקט גדול מאד עם כמה וכמה צוותים ומספר גדול ביותר של מתנדבות ומתנדבים. בהמשך לפירסום של יותם בחודש שעבר על האסיפה הכללית והבחירות, אמרנו להן ולהם: בואו והעמיקו את המעורבות שלכן/ם, בתור מתנדבות ומתנדבים שאכפת להן ולהם ממה שקורה בפרויקט ובסדנא בכלל - יש לכן/ם יופי של פלטפורמה והזדמנות להצטרף לעמותה ולקחת חלק גם באסיפה הכללית ובבחירות.

אז קודם כל זה המקום לומר תודה לכל המתנדבות והמתנדבים שהצטרפו לעמותה - איזה כיף שאיכפת לכן ולכם מהעתיד של הסדנא.

אבל עם זאת, זה נראה כאילו ההצטרפות לא נוחה לחלק מהעובדים וחברי הוועד המכהן.

גילוי נאות:
היום אני מועמדת לועד בעצמי, ובמהלך החודש האחרון התחבטתי בשאלה האם להציג מועמדות, ובסוף החלטתי שכן, וזאת מכיוון שהסדנא מספיק חשובה לי - אני באמת מאמינה שיש לסדנא פוטנציאל לעשות פה שינוי אמיתי, בהמשך לדברים המדהימים שכבר נעשו בסדנא בעבר, ואני מאמינה שלועד יש השפעה ממשית על הפעילות שלנו.
עם זאת, חייבת לציין שהדיון הזה מוציא את הרוח מהמפרשים - לפחות עבורי כמועמדת. אני מקווה שהדיון הזה לא מרתיע מתנדבות/ים ומועמדות/ים מהשתתפות פעילה.

בנוסף, אם יש עוד אנשים כאן בדיון שגילוי נאות רלוונטי עבורם אשמח שיציינו אותו גם.

לייק 1

תודה אדם שידעת אותנו בנושא.
כמו רבים מכם גם אני מוטרד מאוד מהממצאים הללו… על אחת כמה וכמה כיוון שהסדנא כבר חוותה טלטלות של נסיונות השתלטות אנטי דמוקרטיים בדמות מפקדי ארגזים.

עתליה, אני מאוד שמח שמתנדבים ותיקים כמוך מגישים מועמדות לועד ואני חושב שממש מעולה שמתנדבי Anyway שעוד לא הצטרפו עד עכשיו לעמותה עושים זאת. אבל גם אם 10 מתנדבים קיימים הצטרפו רק עכשיו זה יהיה פחות מעשירית מהמתנדבים בחודש האחרון. אנחנו רחוקים מהימים שבהם ראינו מספרים תלת ספרתיים של מתנדבים בסדנה בכלל, ובעיקר בתקופת קורונה ואחרי תקופה ארוכה מאוד לפניה ללא האקתונים שיגדילו את מספר המתנדבים.

אין לי צל של ספק שמבין העשרות הרבות של חברי העמותה הפוטנציאליים שמתדפקים על שערינו מעטים הם המתנדבים שנזכרו רק עכשיו לממש את זכויותיהן הדמוקרטיות ולכן הבחירות המסתמנות מסריחות (שוב!) מנסיונות לחבל בתהליכים הדמוקרטיים של הסדנא.

זה מעציב אותי לחשוב שיש ביננו אנשים שמשתמשים בהליכים טכנולוגיים וטכנוקרטיים אנטי-דמוקרטיים כדי לפגוע בגוף שהוקם בדיוק למטרה ההפוכה מזה. אני גם מאוכזב מהועד ששוב משאיר אותנו חשופים כל כך ועוד מכריז על תאריך לבחירות לפני שהוא מבטיח את טוהרן.

אני לא רואה איך במסגרת הזמן הנוכחית (שבוע) כשעכשיו גם איומי הסגר מעל לראשינו ניתן יהיה לקיים הליך דמוקרטי שלא יפורר את האמון במוסדות של העמותה הזאת. אני מצפה שלשם שינוי הועד יקח אחריות ויפעל לתקן את המהלכים הפזיזים שהובילו אותנו לסיטואציה המביכה הזאת. גם במחיר דחיית תאריך הבחירות.

מבואס מזה ממש,
מושון

*תוספת גילוי נאות כמתבקש @galraij:
אני מתנדב בסדנא מאז 2010. לאחרונה גם יצא לי לעשות עבודה במסגרת קוד-אזרחי, חברת הבת של הסדנא שבמסגרתה העבודה היא בתשלום. במסגרת הגילוי הנאות אציין גם כי את העבודה הזו אני בוחר לעשות מאותן הסיבות שהובילו אותי להתנדב ועל אף שהשכר בה נמוך כמעט בחצי מהשכר אותו אני מקבל בכל עבודה אחרת. אם יש בין הנוכחים מי שחושב שעלי להפסיק את העבודה הזו או שקיבלתי את השכר שלא ביושר או שאני פועל מאחורי הקלעים כדי לסדר לי או למקורבי ״ג׳ובים״ בבקשה שיאמר זאת בריש גלי.

ערב טוב לכולם,

מגיב בקצרה - אני קורא ועוקב אחרי הדיון, ופועל להתייחס באופן מסודר בשם הוועד בהקדם.
בינתיים זמין כמובן למי שמעוניין לדבר.

ערב נעים,
יותם מנור

שלום לכולם, לחברים הותיקים, ולחברים החדשים,

שמי עידן אלמוג, חבר חדש בעמותה ומתמודד לועד המנהל.

כיצד אני קשור לעמותה?
בניסיון להפיג חששות, אחלוק עמכם/ן שלמרות שנרשמתי ממש לאחרונה, אני מכיר ועוקב אחר העמותה עוד משנת 2012 כשהייתי פעיל בגל השני של המחאה והתרשמתי מפעילותה של העמותה הצעירה. בנוסף, עקבתי לאורך השנים אחר פרויקט “מפתח התקציב” ואף הצגתי אותו במשך שנים באתר האינטרנט של היחידה לחדשנות בהוראה במרכז הבינתחומי (יחידה אותה הקמתי ואני מנהל עד היום) כדוגמת מופת לטכנולוגיית למידה גנרית.
כמו כן, בשנת 2014, במהלך שיחה אגבית עם סטודנט שהכרתי בשם גל רייך, במהלכה גל סיפר לי על החזון שלו להפחתת תאונות דרכים, הצעתי לחבר אליו מתכנת גאון בשם רון רייטר שהפך לבסוף למתכנת שפיתח את הגרסה הראשונה של ANYWAY.

מדוע נרשמתי לעמותה?
לאחר ששמעתי מגל שצפויות בחירות לועד המנהל של העמותה, ולאחר מספר בירורי רקע (מעבר ייסודי על פרסומים שונים באתר הסדנא) החלטתי שיש לי ניסיון וכישורים מאוד רלוונטיים לסייע לפיתוחה של העמותה, ולכן הצגתי את מועמדתי לבחירות של הועד המנהל.
לא אוסיף לפרט כיוון שזו אינה הודעת קמפיין…

וכעת למחשבות שלי בנושא הדיון
בכל הליך של בחירות דמוקרטי יש מקום כבוד לפעולות גיוס של חברים חדשים, כל עוד הרישום מבוצע לפי התקנון המאושר, ושאין ברקע מטרה פסולה.
מכך, צריכה להיות סיבה טובה לפסול באופן גורף רישום של חברים או “שינוי כללים” בדיעבד, בטח ע"י הועד הנוכחי שחלק מחבריו מתמודדים בבחירות הקרובות.
אני מקווה שכולם מסכימים שכל פסילה של נרשם לעמותה (אם תהיה) צריכה להיות מנומקת, ברורה ושקופה. כמו כן, יש חשיבות להוכחת עקביות בנושא זה לאורך שנים + גיבוי בתקנון.

ובכדי שלא אובן לא נכון, אוסיף שתי הערות:

  1. לראייתי האישית, החששות שעולים בקרב החברים הותיקים מובנים ומקובלים, וגם אני מאמין ש"שקיפות היא 99% מהפיתרון" (ציטוט של משה קאשי, שכתב כאן מעליי), בטח בעמותה כמו הסדנא.
  2. בחרתי לכתוב כאן מול כולם כחלק מאמונתי בשקיפות, ומתוך תקווה שהוותיקים שהעלו חששות יווכחו שיש מקלדת ואדם שמקליד עליה (ולא בעצבים :slight_smile: ) מאחורי הרישום בטופס החברות בעמותה.

לילה טוב,
עידן

לייק 1

היי מור @morchickit ,
לא מצאתי בתקנון שמפורסם באתר של הסדנא (מסתבר שאין לי הרשאה לצרף קישורים) את הסעיף שמאשר את שרשמת = “לפי התקנון כל מי שהגיש בקשת חברות ב- 30 יום לפני האסיפה, יאושר אחרי האסיפה.”

אודה להפנייה. היכן כתוב האמור?

היי,

אנחנו אנשים של עובדות, דאטה וניתוח נתונים אז אנסה גם להתבסס עליהם. על אף הדיון, אודה לכם אם תיגשו לכתוב מנקודת מבט ספקנית ותנסו לרדת לסוף דעתי. כי אני מסכים שהכל נראה מפחיד ומטריד, בעיקר כשמציגים את הדברים באופן חלקי ופשטני מאוד.

  1. בערוץ הסלאק של ANYWAY חברים 178 מתנדבים. לא כל המתנדבים בפרויקט משתמשים בסלאק. ערוץ הסלאק גם די צעיר ביחס לגיל הפרויקט (כ-7 שנים). אנחנו מאוד קנאים לנושא ניהול המתנדבים, אין הרבה ״רוחות רפאים אצלנו״, רק השנה עזבו כמה עשרות את הסלאק. אנחנו גם מנהלים גיליון מפורט מאוד של מי מתנדב, באיזה צוות, על איזו משימה וכו׳.

  2. ב-GitHub של הפרויקט יש למעלה מ-134 תורמי קוד (לינקים בסוף הפוסט): בגיט הראשי כ-80 איש. בגיט של מערכת האינפוגרפיקה שלנו כ-17 איש, בגיט של מחולל דו״חות ביה״ס שלנו כ-9 איש, בגיט של הדאטה סיינס כ-8 איש. ועוד כ-20 איש ברפוזיטוריז קטנים יותר.

  3. אנחנו הפרויקט מבוסס המתנדבים הגדול והפעיל ביותר בסדנא היום. לראיה, בכל מפגשי הפיתוח שתי הקומות העליונות בקמפוס היו מלאות עד דוחק כשעוד היה אפשר. פעם דורית המנכ״לית התבדחה איתי שהסדנא היא פרויקט ב-ANYWAY ולא להפך.

  4. אנחנו מופיעים בתקשורת לפחות פעם בשנה בחמש השנים האחרונות. למעשה אנחנו פותחים את ידיעות אחרונות (תודה ל@nirhirshman), ובד״כ גם מקבלים פולואפים בטלויזיה. רק בסוף החודש שעבר, פורסמה כתבה על דו״ח תאונות דרכים סביב מוסדות חינוך בעמודים 2-3 בידיעות אחרונות ובאותו היום גם הציגו את הדו״ח בערוץ 13 בתוכנית של שרון גל. @aaa, אולי לא נחשפת לזה ולכן כתבת ש-״לא היו אירועים מיוחדים, או הופעות בתקשורת״.

  5. לטענתך ש-״פעילות העמותה ירדה משמעותית״: אנו מקיימים כ-4 פגישות צוותיות במהלך כל שבוע (וביתר שאת בזמן הקורונה) של צוותי הפרודקט, הדאטה, הבק-אנד, והפרונט אנד (שמוביל יובל ששכרנו במשרה חלקית מכסף שגייסנו בעצמנו - 80 אש״ח). כאן גם המקום לציין לחיוב ובענק את דורית המנכ״לית (קאץ׳ פרייז) ואת חברת הועד מיכל להנר שסייעו בהכנה למפגש גיוס הכספים.

  6. לא כל המתנדבים מגיעים למפגשים או לפגישות און ליין, חלקם עובדים מרחוק, חלקם באים והולכים, הרבה נשארים בקשר גם בלי להגיע למפגשים ותורמים פחות או יותר על חשבון זמנם שלא במפגשים. לפעמים אנחנו מכירים את האדם מאחורי הקוד רק אחרי שהוא כבר תרם אותו, כי הגיע דרך חבר, ודאי מוכר לכם מהפרויקטים שלכם.

  7. בתאריך 20 לאוגוסט, לפני 24 ימים, פירסם יותם בסלאק ובפורום הזמנה לאסיפה הכללית וגם הוסיף:

״…כמו כן, נזכיר כי על מנת להצביע יש להירשם כחבר בעמותה. ניתן לעשות זאת בקישור הזה.״

8. מכאן פחות תהנו לקרוא. מתנצל מראש.

  1. ההרשמה לחברות בעמותה (אליה אדם מתייחס) החלה מיד אחרי פירסום זה, ובעידודנו (גאים על כך שהעברנו את ההודעה של יותם הלאה). קצב ההצטרפות היומי לא מעיד על ״ארגזים״ אלא על תנועה טבעית של מתנדבים שרואים הזמנה ונענים לה בזמנם. (הגרף שאדם פירסם מטעה כיוון שההצטרפות לא התרחשה ביום אחד, אלא לאורך החודש האחרון, מאז הפירסום של יותם).

  2. פנקס החברים מהקמת הסדנא ועד לא מזמן (אהמ…) היה שקוף ואיננו עוד. אני בטוח שימלמלו משהו על פרטיות ושעד היום זה היה בסדר לחשוף את הפרטים, אבל פתאום עלו על הטעות וכעת חשוב לועד להגן על פרטיותם של מי שהם כה חרדים להצטרפותם לעמותה. שקיפות היא לגמרי אוברייטד. אפשר אגב להסתיר את הפרטים שפוגעים בפרטיות.

  3. בפירסומו שכלל קישור להצטרפות לעמותה, לא הגביל יותם את כמות המצטרפים וקבע מה יהיה מספר ״סביר״ או מה יהיה מקובל עליו או על שאר חברי הועד המכהן ויאפשר להם להיבחר שנית בודאות. לכן גם לא חשנו צורך לספור ולהגביל מתנדבים מלהצטרף. ראוי לציין שגם אין קריטריונים בתקנון שקובעים מי רשאי להיות חבר עמותה וניתן גם להסיק מכאן שאזרח מודאג שרוצה לקדם שקיפות יכול להצטרף לעמותה. מור בהחלט העלתה את הבעייתיות בכך, ואני כמובן מסכים איתה ואשמח שיגובש נוהל בהמשך שגם יאפשר לאזרח כזה להצטרף, וגם ימנע התערבות בוטה של אירגונים/תאגידים וכו׳. @morchickit, האם את בטוחה שלא כבר בוצעה השתלטות עוינת על הסדנא? המתיני לסעיפים האחרונים, אשמח לשמוע את דעתך הכנה.

  4. עם זאת, בניגוד למה שמור כתבה, לא אומץ שום נוהל, בטח לא שונה באופן תקין בתקנון ובעיקר - לא ייושם כפי שהיא מתארת בדבריה עד היום, וזאת, כולכם יודעים. אם אחד מהדברים לא נכון, אנא תקנו אותי.

  5. מה כן כתוב בתקנון? שהועד צריך להתכנס ולאשר את המבקשים להיות חברים בעמותה. כשאנחנו שבוע לפני מועד הבחירות, אני מקווה שהועד מתעתד לעשות כן, כפי שקרה ומתועד בפרוטוקול ישיבת הועד מ-22.7.18: פירוט של מי הם המצטרפים החדשים וגם של מי שחברותו נדחתה (אדם אחד, אגב) ומאלו טעמים. ראוי שהדבר יקרה בקרוב. אחרת יהיה ניתן להניח שהועד פועל על מנת להנציח את כהונתו ולא על מנת לקיים את תקנון העמותה. זה גם יהיה מוזר שיותם קרא למתנדבים להצטרף לעמותה, וכעת פועל לא לקבלם… איזה מסר זה מעביר?

14. תקראו את הסעיף הקודם שוב.

  1. הרשמה לחברות בעמותה בימים שלפני האסיפה הכללית היא דיי טבעית. רואים זאת בבירור בגרף מאיר העיניים שאדם פירסם כאן. למעשה, זה הזמן היחיד שבו הצטרפו אנשים לעמותה. כל טענה על כך שאנשים ״לא מממשים את זכותם הדמוקרטית בין האסיפות״ היא מופרכת (איזו הזדמנות יש להם בדיוק?).

  2. זה נכון שהתרגלנו(תם/ן) שהמצטרפים לעמותה לפני האסיפה הכללית היו מורכבים ממועמדים לועד המנהל שמעוניינים להיבחר. ביניהם גם חברים בועד המכהן - אנשים שלא היו חלק מהסדנא ולא תרמו ככל שידוע לי לפני כן לאחד הפרויקטים או לסדנא. זה נכון שהתרגלנו למספר המרשים של 30 מצטרפים לעמותה בשנה - לא בטוח שזו השאיפה. מי שמאשים אותנו שצירפנו את מתנדבינו כחברי עמותה, אמור דווקא להתבונן על עצמו ולשאול מה חלקו בצירופם של מתנדבים/פעילים למצבת הסדנא. האם אנו מצפים מאזרחים, ועוד מהמתנדבים והפעילים שביניהם, לתרום אך לא להיות מעורבים בתהליך דמוקרטי/פוליטי? האם האמירה היא ״תרום קוד אבל אל תהיה חלק מהקהילה?״

  3. בפעמים האחרונות כשהאסיפה הכללית התכנסה בקמפוס, המתנדבים שלנו היו מגיעים (בחלקם הדליל, כי סה״כ רובם ישבו לקודד בזמן שאנחנו התפלספנו והתבוננו בדו״חות כלכליים מדכאים), אם הם לא היו חברי עמותה בעת האסיפה הם נרשמו במעמד האסיפה, והצביעו לכמות המועמדים (הדלה) שהיתה מוצגת בפניהם - לרוב ללא בחירה ממשית. הם בחרו מי לא לבחור יותר מאשר בחרו את מי כן לבחור. זה גם ניכר בכל הודעה שנשלחה כאן על ידי בעלי האינטרסים בעמותה (שלא ציינו בגילוי נאות אם הם משתכרים, השתכרו, ישתכרו, כך או אחרת, מהסדנא) ומיותם שהביע זעזוע עמוק מכך שיש ״17(!)״ (ציטוט מדויק) מועמדים לועד. אבוי. המבחר. הדמוקרטיה.

18. תקופת הקורונה עשתה לנו רק טוב. צר לי מושון שאני לא מתחבר לאווירת הנכאים שאחזה בך ובאחרים, לרבות בחברי הועד המכהן שכבר העלו בסדר היום את הדיון על ״אתגרי הקורונה״. כבר בשבועות הראשונים, זיהינו שמגיעים למפגשי האון ליין מספר רב של משתתפים, עד כדי כך שביקשנו מדורית רישיון לזום שיכיל אנשים רבים ולא יגביל אותנו בזמן. דורית כמובן נרתמה, ומאז, כאמור, מתקיימות כארבע פגישות שבועיות של הצוותים השונים. אנחנו מקפידים על כך באופן הדוק ושמחים לראות כל פעם פרצופים חדשים לצד הפרצופים הקיימים. כבר התבדחנו שהמפגשים הפרונטליים רק ״החזיקו״ אותנו מלפרוץ קדימה. מתנדבי עבר שעברו דירה ולא יכלו להגיע למפגשים (טבעון, ירושלים וממש כל קצוות הארץ) פתאום צצו. רף הכניסה לפרויקט ירד. מרי נתנה לנו גישה לקובץ ההרשמה הראשי של הסדנא והפצירה בנו שנפנה למתעניינים חדשים, פשוט כי אנחנו הפרויקט היחיד שקולט מתנדבים ומתקשר איתם. הלוואי ויכולנו עוד. כוחנו מוגבל. יש פה עוד פרויקט שקולט מתנדבים? אפשר לדעת ממי מורכבת הקהילה שאתם כה חרדים לגורלה?

  1. כנראה שהשילוב של חל״ת, מודעות חברתית גבוהה מהרגיל על רקע מצבה הרעוע של הדמוקרטיה הישראלית, ההפגנות, הסגרים, והעובדה שאנשים התרגלו למפגשים און ליין עושים את שלהם - זו גם הפעם הראשונה שהאסיפה תתקיים און ליין ויש סיבה ממשית לאנשים להירשם אליה, וגם רצון להשתתף בה שכן זה לא באמת דורש הרבה. יש שיראו בכך ברכה. האם עלינו לפחד מתהליך שמנגיש את הדמוקרטיה? מצער אותי לראות שאנשים פה היו מעדיפים שהמעורבות תהיה מסורבלת וקשה יותר, שתצריך ממש הגעה פיזית ואולי גם שימוש בעט ועיפרון. זו רוח הסדנא?

  2. במהלך החודשים האחרונים גם יצאנו בקמפיין ממומן בפייסבוק (עתליה ואנוכי תרמנו מכספנו), עם סרטון שהפקנו בעצמנו. מוזמנים להתרשם: https://bit.ly/2DW0c1g קראנו בו לאנשים להתנדב אצלנו. פרץ המתעניינים עוד לא פסק. (אגב, זה סרטון חשוב, צפו בו ותבינו על מה אנחנו עמלים כל כך קשה ולמה זו משימה מורכבת וחשובה).

  3. למעשה, הגענו למצב ש @Atalya_Alon, ענבל, אנוכי וראשי הצוותים שלנו לא מצליחים לחזור לכל הפניות, לחפוף אנשים על החומר, לייצר משימות חדשות שיתורגמו לקוד (מישהו צריך לאפיין ולנהל), ולהשאיר את הפרויקט שהפך לסטרטאפ קטן בתפוקה מלאה. מתנדבים ממש נופלים לנו מבין האצבעות. פשוט כך, אם אנו לא עונים בזמן, ולא מספקים משימות, הם ממשיכים הלאה. לכן גם התחלנו לעבוד בצוותים, זה יעיל יותר, אבל לא פותר את הבעיה.

  4. @mushon כאמור לעיל, הניסיונות להסביר הצטרפות לעמותה רק מסיבות מסוימות, לא רציני וגם לא מוכח, כפי שעולה מהגרף של אדם: גם בתקופות של האקתונים וכו׳ אין נהירה גדולה של הצטרפויות לעמותה. אולי זו נקודה למחשבה- מה עשו חברי הועד, מובילי הפרוייקטים עד היום כדי ליצור קהילה חיה ותוססת, עם חברי עמותה רבים ופעילים שגם תורמים לפרויקטים. יש לי המון כבוד ל-300 חברי העמותה שציינת שנמצאים בפנקס החברים ולדבריכם לא תיגרע חברותם לעולם ללא שום קשר לרמת פעילותם או תרומתם בשבוע, חודש או השנים האחרונות. רובם המכריע והגורף לא טרח להגיע להצביע בבחירות בשנים האחרונות (המספרים מעידים), אך פתאום הם חייבים להיות מצבת הבוחרים הברורה מאליה. אני מלא כבוד לכל אחד מהם ולתרומתו בשנים מסוימות. אבל עם יד על הלב, לא בטוח שכולם ראויים להצביע הרבה יותר מהמתנדבים הפעילים בפרוייקטים הקיימים שתרמו בשנים ובחודשים האחרונים (גם אם מדובר בפרויקט שגל או עתליה מובילים כבר שבע שנים).

  5. אגב, קל לעשות בדיקה שמית לגבי כל אחד ואחד מהם. מה תרם, איך היה פעיל, באיזה צוות חבר וכו׳. ראוי גם היה ש @aaa יציין ליד כמה בקשות צוין במפורש ״מתנדב בANYWAY״, כי אחרת נשמע שחוצנים מכוכב לכת אחר נחתו לנו בסדנא. אני מניח שיש גם אנשים שבתמימותם כתבו ״מתנדב בסדנא״ כי לא חשבו שיצטרכו להיות ראיה בבית משפט.

  6. כפי שכבר ציינתי, הועד צריך להתכנס בהקדם, לאשר את הצטרפותם (ולפסול את אלו שיש סיבה לפסול, אם יש כאלו). @kashiMoshe ביקש כאן בתמימותו לראות את פנקס החברים ולא נענה. יהיה קצת מוזר שהועד לא יממש בכל שנת כהונתו מתחילתה ועד סופה את אחד הסעיפים הראשונים בתקנון. ב-2018 הדבר נעשה ממש יום לפני האסיפה הכללית. עוד לא מאוחר. בבקשה אל תתנו לסדנא להעביר את המסר שהתקנון הוא חשוב, אבל בעיקר כשנוח לועד. שקיפות היא ערך, אבל בעיקר כשנוח לועד.

25. דחיית הבחירות לא באה בחשבון, בטח לא בלי סיבה טובה. כרגע אין סיבה טובה, למרות הדיון המהונדס פה של בעלי אינטרסים כאלה ואחרים, שהתכתבו עם עצמם כדי לגבש נרטיב שבסופו המסקנה היא שמוכרחים לדחות מתנדבים מחברות בעמותה ואז גם לדחות את התהליך הדמוקרטי עד שיהיה למישהו יותר נוח. (ועל הדרך גם לשנות קריטריונים וסדרי עולם).

  1. זה מעליב שאנשים פה חושבים שעד כדי כך קל לדרוש מאדם להירשם לגוף שדורש ממנו מס׳ ת.ז ופירוט דיי סזיפי של ״למה הוא חושב שהוא ראוי להיות חבר עמותה״. אני מוריד את הכובע בפני המתנדבים שלמרות זאת עדיין רוצים להיות חברי עמותה (ונאלצים לחזות במופע הבלהות המוטרף הזה כאן) ובעיקר מתנצל שמישהו כאן חושב שאם אגיד למישהו לקפוץ מהגג זה מה שהוא יעשה.

27. בואו נסמוך על המתנדבים שלנו, על הקהילה, שתדע לבחור את המועמדים הטובים ביותר ולבחון אותם כפי הבנתם.

  1. אף אחד גם לא מונע מהמתנדבים בפרויקטים אחרים, המתנדבים של @aaa , המתנדבים של @mushon, המתנדבים של @noam, כל אותם המתנדבים שיוצרים את אותה הקהילה שעליה אתם מגינים. היכן הם? אדרבא, שיצטרפו לתהליך! דמוקרטיה, זה לא רק כשנוח. אני מוכן להילחם פה על כל מתנדב בסדנא בכל פרויקט ולדחוף יחד עם כל מי שיבקש את הועד לעשות את המתבקש - לאשר את המתנדבים כחברי עמותה.

  2. גם שינוי של תמהיל הועד אחרי בחירות יכול לבוא בחשבון, זה קורה בעמותות ובגופים דמוקרטיים שיש תחלופה בריאה של נציגים בועד המנהל. למרות הזדעקותה של סימונה בדבר ״המתנדבים הנוהרים אל הקלפיות כדי להפיל ועד מכהן. אל דאגה יותם יגן על הועד״. (מודה שקצת שיניתי את הנוסח. סימונה, זה לא אישי, אבל מה שאמרת באמת הזכיר לי, וגם צריך להוסיף קצת הומור למכתב הכבד והארוך הזה).

  3. אציין גם ש @yotammanor , יו״ר הועד המנהל, הוחלף על ידי אדם בניהול תהליך הבחירות, רק אחרי שביקשתי זאת מועדת הביקורת. עד אז, היה נראה טבעי לכל הטוענים כאן שאחד המועמדים הוא גם מנהל התהליך, החשוף לכל המידע (האם עדיין?), לפנקס החברים שננעל ועוד. אני באמת לא חושב שיש כאן תוכנית זדונית ואני מעריך את יותם ברמה האישית, אבל רבאק, למה הסנדלר הולך יחף? בואו ננסה להתנהל כמו שאנחנו מצפים מגופים אחרים להתנהל. אי אפשר לעשות מהכל שכונה.

  4. האם אני מכיר חלק מהמועמדים לועד? בהחלט כן! לאורך השנים הרבה מאוד אנשים תרמו לפרויקט שלנו, סייעו היכן שהיה צריך, נתנו עצה טובה, תרמו לתהליכי החשיבה. התקרבו לסדנא. הרבה אנשים הכרנו במורד הדרך, וסקופ, חלקם גם נבחרו בעבר לועד. כמו רון רייטר שרשם ממש את שורת הקוד הראשונה בפרויקט. השמים נפלו? לא. אם יש מועמד שאיננו ראוי - הוא פשוט לא ייבחר. בעתיד אשמח לפרט (ואפילו לא ניסיתי להסתיר) למה אני חושב שחלק מהמועמדים יזכו לתמיכה שלי ואולי אפילו (שומו שמים) יזכו להמלצה שלי בפני כל חברי הקהילה כראויים להצביע להם. אנשים שתרומתם לסדנא כבר ניכרת וגם שכחלק מהועד המנהל יכולה להיות להם עוד תרומה כבירה. אני באמת לא יכול לחכות שכבר תכירו אותם. בואו בנפש חפצה.

  5. אנחנו שבוע לפני הבחירות. לא פורסם נוהל, אין תקנון, לא ברור כיצד תתבצע ההצבעה התקדימית ומי יפקח עליה. מנהל הבחירות עסוק בלתת פרשנות, לפרסם פוסטים חצי מאיימים על מועמדים ומתנדבים במקום לדבוק במשימה שלו: לדאוג לפרוצדורה ולשמור על התקנון.

33. אגב, אם כבר נפתח הנושא של השתלטות עוינת, אשמח שתציצו בהזמנה המצורפת, בה הלוגו של הסדנא נבלע בין לוגואים של שלושה אירגוני ימין ובראשם ״פורום קהלת״. לא מדובר בפאנל. מדובר באשכרה פעילות של הסדנא, שמכשירה יועצים פרלמנטריים להשתמש באשכרה כלי של הסדנא. הטלפון על ההזמנה מוביל אל מיכל, יועצת פרלמנטרית לשעבר של חכ״ל אורית סטרוק, פעילה במפלגה פוליטית, ועובדת בפורום קהלת.

  1. אני זוכר היטב את הימים בהם חכ״ל סתיו שפיר (אני כמובן בעד שכל ח״כ מכל מפלגה יעשה שימוש בכלים שלנו, אבל זו פשוט דוגמא טובה) השתמשה בכלים של הסדנא כדי לחשוף העברות כספיות בועדה של ניסן סלומיאנסקי. חבל שזה כבר לא קורה. האם חבר הועד מאיר רובין, מנכ״ל פורום קהלת, מקדם שימוש כזה? מחניק אותו? האם הוא או פורום קהלת קשורים במפלגה פוליטית או מועמדים פוליטיים?

  2. קטעים מתוך כתבה בדה מרקר:

״פורום קהלת נועד, במופגן, לשמש צוות חשיבה (Think Tank) של הימין המדיני והכלכלי, ולהוות משקל נגד למכון הישראלי לדמוקרטיה בעל התפישות הליברליות.״ ״…אנשי קהלת מתרכזים בעבודתם בעיקר במישור המשפטי והכלכלי. בתחום הראשון, תחת הכותרת “משילות”, הם מבקשים להחליש את מערכת המשפט בכלל, ואת הרגולציה בפרט; בתחום השני, תחת הכותרת “חירות הפרט”, הם פועלים תחת הדגל הליברטריאני של צמצום המעורבות הממשלתית עד למינימום, וכלכלת שוק קיצונית.״

לקריאת כל הכתבה: https://www.themarker.com/magazine/EXT-INTERACTIVE-1.6430761

  1. אודה לחברי הועד המכהן לחשוף את הפרוטוקולים שדנים בהצבת הלוגואים על ההזמנה שאמורה היתה להיות מיועדת לכל היועצים הפרלמנטריים מכל המפלגות, אבל בפועל מרתיעה כל מי שנמצא שמאלה מהליכוד. יותם, האם התקיים דיון כזה? מיכל מיכאלי? האם מישהו חשב לרגע על המשמעויות ועל הזיהוי של הסדנא עם האירגונים הנ״ל באופן שלא משתמע לשני פנים? כאילו הם והסדנא חד הם?

  2. אני איש שמאל, זה נכון, אבל לא הייתי רוצה לראות בועד המנהל של העמותה מנכ״ל של אף אחד מעמותות השמאל. ודאי לא של עמותה ששואפת לשנות סדרי עולם באופן כה מהותי. אין לי דבר נגד מאיר שהוא איש בעל הישגים ויכולות, אבל יש מקומות שבהן הסדנא צריכה גם להגן על עצמה מפני השפעות זרות. אין לי ספק שיש מבין הפוליטיקאים ששמחים לראות את פורום קהלת המקורב להם מעורב בניהול הסדנא לידע ציבורי (שהיתה לעיתים איימתם הגדולה). לצערי אני, וחבל לי שלא שאר חברי הועד גם, קצת פחות שמחים מכך.

  3. מי שמקדש את תהליך הבחירות הישן והמיושן, ומנסה להנציח אותו גם בדיגיטל, על ידי היעדר מגוון מועמדים ועם מספר חברי קהילה מצומצם (המועמד המוביל קיבל 25 קולות בבחירות האחרונות, כאשר כחצי מהמצביעים היו מועמדים בעצמם) שיזכור שזוהי התוצאה, ואולי דווקא הגיעה העת לנצל את ההזדמנות ולקיים תהליך בחירות מסוג אחר.

  4. אני מקווה שלאף אחד אין כאן ספק שהסדנא וקהילתה חשובות לי, הרבה מעבר לפרויקט שלי. עברתי כאן כברת דרך ארוכה והמהירות שבה סומנתי (ברמיזה כאן ובמישרין בשיחות טלפון שקיבלו הרבה יותר מדי אנשים בסדנא) כבעל כוונות ״לא טהורות״ היא הזויה ופוגעת ואני מקווה שביום מן הימים נתעשת ונחזור לדרך הישר כקהילה מתפקדת שהאמון שורר בין חבריה.

  5. בהצלחה לכל המועמדים!

לינקים לגיט האב-




3 לייקים

שלומות,
נראה שיש לנו צרות של עשירים… כנראה שאנחנו שווים משהו למישהוא והוא רוצה לקחת את ההגה.

אני חושב שהשאלה מי חבר בעמותה אינה מונחת לפיתחו של הוועד המנהל אלא לאסיפה הכללית. הוועד המנהל אחראי על הניהול השוטף ולא על פינקס החברים. אנחנו, חברי האסיפה צריכים לדאוג ולשמר את הקהילה.

לאור הממצעים המדאיגים שאדם גילה, הדיון הער כאן ו 44 הסעיפים שלא קראתי, אני רוצה להעלות הצעת החלטה לאסיפה הקרובה: ״מצטרפים חדשים לסדנא יאושרו רק לאחר קבלת שלוש המלצות מחברים קיימים ותקופת המתנה השווה לעשירית מאורך חיי הסדנא״

לייק 1

@Atalya_Alon @kashiMoshe למרות שאני חושב אחרת מכם בנוגע לשאלה שעל הפרק, אשמח ששניכם ומתנדבים פעילים אחרים ייצגו את הקהילה בועד המנהל. אני ממש מקווה שהדיון הענייני כאן לא יוציא את הרוח מהמפרשים, כי כמו שכתבה עתליה, לועד יש השפעה ממשית על הפעילות שלנו וחברות בוועד המנהל היא התנדבות ותרומה לסדנא בכל מובן. ההצטרפות של מתנדבי Anyway לעמותה מבורכת בעיני, וכל הכבוד על היוזמה לצרף לעמותה את מי שגם ככה הוא חלק מאיתנו (בשולי הדברים, ולעתיד: אני הייתי שמח להקנות חברות אוטומטית למתנדבים פעילים במשך שנה (ולך/לכי תגדיר/י מה זה אומר).

אני חושב שהבקשה של @Atalya_Alon להוסיף גילוי נאות רלוונטית, הוספתי את שלי בסוף.

@Idan_Almog תודה שהצגת את עצמך וברוך הבא. מקווה שתישאר, יהיה מה שיהיה.

@galraij החלק הראשון של הפרסום שלך מרשים ומשמח והחלק השני פחות. ראשית, כל הכבוד וההערכה, בכנות, על האופן בו אתה מוביל את הפרוייקט מזה שנים. יש לך, ולכל חברי anyway במה להתגאות ואת המספרים שפירסמת כאן לא הכרתי ואני מסכים שיש יותר מדרך אחת להיות פעיל ולתרום בסדנא. זה אחד ההיבטים הנהדרים בה, בעיני.

והנה החלק הפחות נעים: המילה “שקיפות” נזרקה כאן לאוויר כמה פעמים. טוב היה אם היית מפרסם את המהלכים והנתונים האלה מוקדם יותר, מבלי לתקוף את מי שלא ידע/ה והביעו דאגה מהמספרים הלא ברורים ברמיזות או האשמות מכוערות. מתנהל כאן דיון לגיטימי, וזה בסדר גמור שמי שלא היה חשוף לפעולות שפירטת, ארבעה ימים אחרי שאדם פרסם את הנתונים המפתיעים הללו, יביעו דאגה וישאלו שאלות מתוך ציפייה לקבל תשובות ענייניות - מבלי שיושחרו כבעלי עניין או אינטרס פסול. התוקפנות שעלתה מהדברים שלך (“היכן אותה קהילה שעליה אתם מגינים…? דמוקרטיה זה לא רק כשנח…”) לא במקום ופוגעת. אני כותב כאן בשם עצמי כי אכפת לי. הקהילה שאני חושב עליה היא הקהילה המוכרת לי ושבה אני פועל ושחשובה לי ואני לא מתיימר לייצג רוב או קבוצה. עם כל ההערכה, והיא אמיתית, לך ולפרוייקט שאתה מוביל, גם אתה יכול לנסות לכבד דעות ועשייה של אחרים או לפרסם גילוי נאות כפי שאתה מבקש מאחרים.

@daonb אני לא מבין (וכנראה שגם לא מספיק מתעניין) בנהלי העמותה, אבל רואה את ההגיון במה שכתבת, מבלי שהספקתי לחשוב לעומק. ולהבין את היתרונות והחסרונות, ואיך אפשר למממש מהלך כזה בפורמט מקוון בצורה תקינה.


הגילוי הנאות שלי: לפני כשבע-שמונה שנים שימשתי כרכז הקהילות (אחרי @morchickit ולפני @mary), ומאז התנדבתי בכמה פרוייקטים ובהדרכות מטעם הסדנא. לאורך השנים הועסקתי על ידי הסדנא בניהול בתשלום בכמה פרוייקטים ממומנים, כיום לא. אין לי קשרי חברות עם אף אחד מחברי הועד המכהן או המתמודדים ויש לי ביקורת והערכה על כל אחת מההנהלות המשתנות של הסדנא.

בזמן שהייתי רכז קהילות המתנדבים ובשנות ההתנדבות שלאחר מכן עברה הסדנא לפחות שלושה אירועים טעונים סביב הבחירות לוועד. אחד מהם שיתק את העמותה במשך כחצי שמה והשניים האחרים פגעו מאוד באווירה ובתחושת השייכות של אנשים שהיו חלק מאיתנו ועזבו. זה היה המניע העיקרי שלי להצטרף לדיון הזה, וכל עוד הדיון מתנהל על סעיפים תקנוניים ולא על המהות שאמורה להניע אותו, אין לי שום עניין בשמירת הרכב הוועד או החלפתו. דובון איכפתלי בדימוס.

2 לייקים

@noam אני לחלוטין מקבל את הביקורת שלך ומתנצל שמי שקרא ולא הכיר את הפרטים נפגע מהתקיפה שלי. באמת לא הייתי צריך להגיב כך כלפי כולם, והכוונה שלי היתה בעיקר כלפי מי שהיה חשוף למידע, וראה שהמתנדבים ציינו שהם מתנדבים בהרשמתם אך התעלם מכך.

יש פה אנשים בדיון שאני יותר ממעריך וקורא את דבריהם (גם אם הם לא קוראים את דבריי @daonb) והם לא היו צריכים לספוג ממני את התגובה הקשה. לעומת זאת יש כמה שראויים לה מאוד.

יאללה נעבור את זה ונמשיך להיות חלוקים גם על דברים אחרים, כמו תמיד :wink:

2 לייקים

אני חושב שאתחיל בגילוי נאות: ב 2012 הקמתי והובלתי את תב״ע פתוחה יחד עם @yair, שסה״כ עבדה יפה עד שלפני כמה חודשים נמאס לי להילחם עם החסימות והשינויים של אתרי הממשל (וממילא המצב השתנה לטובה עם כלים כמו ״מעירים״ והשתפרות הכלים הממשלתיים עצמם). סביב 2015 (?) יזמתי את טיפה.לי ובניתי אותה עם חברי סדנא כמו @Alon_Nisser ו @udioron. פה ושם סייעתי לפרויקטים אחרים בתוך ומחוץ לסדנא מנסיוננו.

במהלך המסע יצא לנו להגיע למשרדי ממשלה רבים, לוועדת השקיפות של סתיו שפיר ואפילו לבית המשפט שגרם בסופו של דבר למפ״י לפתוח לציבור מידע גאוגרפי, במה שאולי היה תקדים שמסייע לפועלים בנושא (או שאולי לא, אני לא משפטן. אבל בוודאי גרם למדינה להיות יותר ערה לקוד ומידע פתוח)

אגב, למרות שבדעותי אני לא כזה שמאלי נפגשתי בשמחה ובהתנדבות מלאה עם ארגונים כמו ״במקום״, ״מולד״, ״המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי״, כדי לסייע להם לעשות שימוש בתב״ע פתוחה. הכנסתי שינויים באתר לפי משוב מהם. באותה מידה אני שמח שאדם מקהלת יושב בוועד. מידע פתוח ושקיפות יעשו טוב לכולם, ימין ושמאל. אני לא חושב שיש פוליטיזציה של הסדנא ולראיה ראיון עם סתיו שפיר לפני חודש שבו היא מזכירה בשם את אדם ואת הסדנא ומשבחת את פועלם.

כל התקופה הנ״לֹ לא קיבלתי שקל מהסדנא (הפרויקט זכה פעם בתחרות על מענק של 50K ש״ח שהלך כולו לצרכי פיתוח ושרתים), וגם לא פרסום גדול (באשמתי, לא אוהב את זה). לאחרונה התחלתי תפקיד מנהל פרויקט כפרילנס של הסדנא, בהיקף די קטן (עד כה קיבלתי פחות מ 6000 ש״ח)

אני מהמתנדבים שגל מתייחס אליהם, שלא ממש מעורבים בסדנא. רבים מאיתנו לא אנשים פוליטים באופי שלנו. בבית ספר לא ישבנו בועדת קישוט. אנחנו מניחים שמי שמנהל את הסדנא עושה את זה בסדר, וגם כשלא, מעדיפים להתעסק בעבודה וחיי היום יום.

זה לא אומר שלא אכפת לנו מהסדנא. ככל שאני מבין את מה שקורה כאן, היו שני מהלכים:

  1. הירשמות של סביב 100 חברים חדשים לסדנא מתוך אנשי Anyway

  2. הירשמות של שבעה מועמדים לסדנא שמזוהים עם הפרויקט (למה אני חושב? כי יש שבע קורות חיים בדרייב שהוגשו באותה תבנית, של אנשים שמזוהים עם הפרויקט. בדקו בעצמכן)

עצם ההתפקדות לסדנא חיובית. ההגשה של שבעה אנשים לוועד נראית משונה, ובמיוחד כשגל עצמו לא ניגש לוועד, למרות שהיה נבחר בקלות לדעתי, ובצדק בהתחשב בפועלו שהוא אמיתי ומשמעותי. אני מודאג שיכול להיות שיש כאן נסיון להשתלט על הסדנא, שאני לא יכול להבין מה התועלת בו - מזכיר לכולם שלסדנא אין נכסים חומריים או אינטלקטואלים. הקוד כולו פתוח. כל מה שיש לה הרצון הטוב של האנשים שלה. אני חושב שצעדים כאלו יעשו נזק בלתי הפיך לרצון הטוב הזה, וחבל מאד.

היי ניר,
בדקת מהיכן הגיעו שאר חברי הועד המכהנים? ומה הקו המקשר ביניהם? אתה לא חייב לכתוב כאן את התשובה. אבל יש קו כזה. דבר איתי בפרטי אם אתה מתקשה למצוא. אגב, גם הם הגיעו כרעם ביום בהיר אל הסדנא, וביחד. בדוק גם את מספרם בעת מועמדותם (לא כולם נבחרו). לדעתי באותו מעמד הודו למי שהביאה אותם להתמודדות ולא סקלו אותה. אפילו שגם היא, לא הגיעה מתוך הסדנא.
רק להבהיר שאני יותר משמח שהסדנא מאפשרת לפורום קהלת להשתמש בכלים שלה, וגם מבורך שיתנו פידבק וכו׳. יש הבדל בין זה לבין ממש לשלוט בעמודה ולהציב את מנכ״ל האירגון בועד המנהל, עם יכולת שליטה ממשית על סדרי העולם שלה. לא חושב שהיה לגיטימי שמנכ״לית מולד תשב בועד המנהל. פייר.
אני שמח שסתיו מחמיאה לנו על העבר. הייתי שמח שיהיה מי שיחמיא על ההווה ועל העתיד.

2 לייקים

@noam תודה על ההזמנה. אבל קטונתי.
עברתי על כל המועמדים. פרט לאחד, כולם ראויים בעייני ועם פוטנציאל להביא ערך הרבה יותר גדול ממה שאני יכול להביא.

לייק 1

רק להבהיר שאני לא אומר זאת. אני חושב שמי שנמצא בפוזיציה מסוימת מצופה ממנו להגיד את זה. יצא שהדיון פה מנוהל על ידי קבוצה מסוימת שכן, נמצאת בקרבת ״המנגנון״. אני מת על מרב מיכאלי, זה אומר שאני אפטור אותה מלפרסם הצהרת הון? לא… זה בכלל חבל שצריך לבקש את זה.

אני רק מזכיר כאן לכולם שבשנה שעברה דורית הציגה כ-8 או 9 חברים, שלא היה להם שום קשר קודם לסדנא. אנשים מוכשרים ללא ספק, ואין לי טענות לדורית שכן היא היתה גלויה במאת האחוזים וגם באותה העת עשתה טובה לסדנא עם השכנוע שלהם לבוא ולתת שכם. אבל החוט המקשר ביניהם היה אך ורק ההיכרות עם דורית. עמדתם ומחאתם כפיים. לא הלנתם על ההשתלטות העוינת. אנא הסבר לי את ההבדל.

חברים, אני קוראת את השרשור, והאמת היא שאתם שוברים לי את הלב :disappointed_relieved:
בתור רכזת הקהילה שלכם (להלן “האמא”), אני רוצה להזכיר לכם רגע כמה אתם מעריכים ומחבבים אחד את השניה בחיים האמיתיים הלא וירטואליים, איזו כברת דרך עברתם יחד, כמה התרומה של כל אחד מכם בנפרד ושל כולכם יחד כקהילה משמעותית, ואיזו קהילה מיוחדת ויקרה אתם.
בבקשה תהיו חומלים ומכבדים בלשונכם. יש כאן הרבה סוגיות שחשוב לנהל עליהן דיון, ענייני ופלורליסטי, שלא התחיל לפני שבוע ולא יסתיים בשבוע הקרוב.
מצער מאד שהקורונה גזלה מאיתנו את האפשרות של פשוט לשבת מסביב לשולחן ולדבר פנים מול פנים. בינתיים אני שוב מזכירה לכם שכולכם, כולל כולכם, פה בשביל לעשות שינוי ולתרום. גם “בעלי האינטרסים” לא מקבלים פה פורשה עם דלקן, במקרה הטוב עוגיות מאושר עד…

4 לייקים

שלום רב,
אתייחס אך ורק לטענות כלפי וכלפי עובדי-

  1. “אבל עם זאת, זה נראה כאילו ההצטרפות לא נוחה לחלק מהעובדים וחברי הוועד המכהן.”
    עובדי העמותה השכירים הנם אני, יניב, מרי, מוחמד ואילנה. איש מאיתנו לא נקט ולא ינקוט עמדה בנושא ההצטרפות עצמה.
  2. “אבל יש קו כזה. דבר איתי בפרטי אם אתה מתקשה למצוא.”- בשנה הקודמת, לאור כמות דלה ביותר של מועמדים שהביעו עניין בשלבים הראשונים (הקונפליקט המובנה בין העובדה שמחבר ועד נדרשת בדרך כלל היכולת לקרוא דוחות כספיים, ויצר השימור העצמי הטבעי לבני אנוש עשו שמות ברמות המוטיבציה לכהונה הנחשקת) אני, דורית חיזי פניתי ל- 6 מתוך 12 המועמדים וביקשתי מהם להתמודד. 3 מתוכם נבחרו בסופו של דבר. אבל- (1) הכל נעשה באופן גלוי לחלוטין מהרגע הראשון (2) לא פקדתי ולו חבר אחד לעמותה.
  3. " אשמח שתציצו בהזמנה המצורפת, בה הלוגו של הסדנא נבלע בין לוגואים של שלושה אירגוני ימין ובראשם ״פורום קהלת״. לא מדובר בפאנל. מדובר באשכרה פעילות של הסדנא, שמכשירה יועצים פרלמנטריים להשתמש באשכרה כלי של הסדנא וכו’…" - הרצאה זו הוזמנה, אורגנה ושולמה ע״י פורום קוהלת. בדיוק כפי שהרצאה דומה שקיימנו הוזמנה, אורגנה ושולמה ע"י שתי"ל. עובדות הסדנא מעודדות את כל קצווי הקשת הפוליטית להכיר ולהשתמש בכלים המפותחים על ידי הקהילה, ולהשתמש בידע ציבורי ובנתונים כבסיס לקידום מדיניות וקבלת החלטות.
    אנקדוטה מעניינת- כידוע קורס תקציביזם הופק במימון מענק של האיחוד האירופי, ולוגו האיחוד מופיע באופן בולט בכל החומרים של הקורס, כמו גם בדף “אודות” של מפתח התקציב. מרי מקפידה לציין בכל הרצאותיה את העובדה הזו באופן מפורש, ואת הערך ההסברתי של זה שניתן להגיד במשפט אחד קהלת והאיחוד לא ניתן לבטל כלאחר יד, במיוחד בימים אלו.
    3." **האם חבר הועד מאיר רובין, מנכ״ל פורום קהלת, מקדם שימוש כזה? מחניק אותו? **". לא הוא לא. וגם לא שני חברי מפלגת העבודה שיושבים בועד. הם מוזמנים לנסות. מאז שהפסקתי להיות מבצעית במילואים חסר לי באמת קצת אקשן. הפרוצדורה שעברתי הייתה גמילה משכר, לא הסרת חוט שדרה.
    אני מודאגת ביותר מנימת השיח שמתפתחת פה וחרדה לעתיד המפעל המדהים הזה, אבל בכל מקרה- אנא השאירו אותי ואת עובדי מחוץ לקו האש. זה לא לגיטימי ולא מקובל, שכן אנחנו מנועים מלנקוט פה עמדה.
    גילוי נאות-
    הח"מ מועסקת ע"י העמותה בחצי משרה, כי אין לעמותה כסף ליותר. הח"מ עובדת בפועל למעלה מ- 200 שעות בחודש. נתוני שכרי, כמות השעות החודשית שאני מבצעת בפועל וכן נתוני ההשתכרות הקודמים שלי ממש לא סודיים, ואם אתם פה כנראה גם תדעו לאתר. רמזים יסופקו למתקשים.
3 לייקים

היי @DoritH,

תודה על ההבהרות ובאמת מעריך את התערבותך כאן. התייחסויות קצרות:

  1. לפחות כאשר מדובר בתגובות שלי התייחסתי לכך שישנם אנשים שמקבלים שכר כזה או אחר מהעמותה גם אם אינם עובדי העמותה המועסקים ישירות. זו סמנטיקה ואין צורך להיטפל לקטנות.

  2. ציינתי בעצמי שהיית גלויה ושאפילו עשית טוב כשהבאת את אותם אנשים כי אני זוכר היטב את הימים ההם. כל הטענה שלי היא שאם מאשימים אותי שניסיתי להעשיר את רשימת המועמדים באנשים טובים וראויים אני זכאי לפחות לאותו היחס ולא בהאשמות בגידה והפיכה צבאית. את הרמיזות בדבר ״פקידת חברים״ אני מציע למחוק, גם כי אולי יש כאן לשון הרע וגם כי אני מאמין שמי שמחזיק את פנקס החברים שננעל יודע את האמת וגם יודע שניתן לברר אותה.

  3. נא לא לבלבל בין שימוש בכלים לבין חברות בועד המנהל של מנכ״ל הפורום. גם כאן ראוי לדייק.

  4. יש הבדל תהומי בין האיחוד האירופי לבין קהלת. וגם בין שתי״ל לקהלת. הבדלים מהותיים מאוד. ובכל מקרה לא מנכ״ל הקרן החדשה ולא נשיא האיחוד האירופי יושבים בועד המנהל של הסדנא. ישפטו המתנדבים בעוד כמה ימים האם מאיר בבקרים נלחמם בדמוקרטיה הליברלית ובבתי המשפט אך בערב מקדם את ערכי הסדנא.

  5. נא להבדיל בין מנכ״ל פורום קהלת לבין חברי מפלגת העבודה. במקרה אני גם מכיר את הגוף השני מבפנים ויכול להעיד שמעולם לא הוסמכו לייצג את המפלגה בשום פורום או ועד מנהל.

  6. מעולם ולעולם לא היתה לי ביקורת על היקף עבודתך או שכרך דורית, האמת שאין לי מושג מה הם. אני גם לא חושב שאת צריכה לראות את עצמך בקו האש. בצהריים ניסיתי להתקשר אלייך כי חשתי שבשיחתנו האחרונה לא הובהר שאין לי, עניין אישי איתך - והבחירות הן בכלל לא על עניין שנוגע לך/למשרתך. אני לפחות יודע שיש גם יום שאחרי הבחירות ומקווה שנוכל להמשיך לעבוד באופן תקין וחברי גם אם הרכב הועד ישתנה.

אני גם מצטרף לדברים של @mary ומודיע שגם אם ההתבטאויות שלי קשות ונחרצות אני עדיין אוהב את כולם וכולן ומקווה שנעבור את הבחירות האלה בשלום. אין שום סיבה שלא.

לייק 1

כמי שהובילה את ANYWAY במשך שנתיים והייתה חלק מהוועד בשנה האחרונה אומר שבחרתי לעשות זאת בהתנדבות כיוון שהפעילות הייתה חשובה מועילה ונעימה עבורי עבור הקהילה ועבור המדינה. בואו ננסה לשמור על כל הערכים הללו הם מביאים תוצאות מופלאות.
וכן, 100 חברים חדשים בהפתעה שהייתה יכולה להיות הפתעה טובה יוצרים תחושת אי נוחות כאשר הם מגיעים בהפתעה. כולם כאן פועלים למען מטרה משותפת של שקיפות ימין ושמאל אנשים טובים שהמדינה הזו יקרה להם. אני לא ממש יודעת איך ממשיכים לשמור על זה אבל בוא ננסה לעשות את זה יחד.

מעבר לכך שהניסוח קצת מסורבל :sweat_smile: אני לא מבין למה כוונתך בהפתעה טובה ולמה זו לא הפתעה טובה. ובמילים אחרות לכמה מתנדבים של אניווי מותר להצטרף לעמותה? זרקי מספר שאדע לפעם הבאה.

אגב סימונה, כחברת ועד, יש כבר תאריך שבו קבעתם מפגש לאישור המצטרפים החדשים? אתם מחויבים לזה על פי התקנון והזמן עד הבחירות מתקצר. לתשומת ליבך.

הניסוח המסורבל הוא שילוב של השעה לאחר יום עבודה ארוך והרצון שלי לכתוב בכל זאת כי הסדנא ו-ANYWAY יקרים לי. אין כזה מספר. יש תחושת הפתעה אנושית פשוטה. כשהקצב הוא 30 בשנה לאורך שנים 100 זו הפתעה. אנחנו חזקים באינפוגרפיקות :-).
אתה איש רב זכויות ומיומנויות בין אישיות וכך גם רבים מאנשי הסדנא וחברי הוועד בואו נמצא דרך לתקשר בצורה שתיתן תחושה נוחה לכולם ותקדם את היעדים המשותפים.

שמת לב שזו הפעם הראשונה שיש קורונה + הפעם הראשונה שמדובר באסיפה און ליין? בכנות, אני מתפלא שאין 500 בקשות הצטרפות.

אני מאוד רוצה תחושה נוחה, והיא תתחיל בזה שהועד לא יתעלם מהחובה שלו שמעוגנת בתקנון - להתכנס ולאשר את המצטרפים החדשים (או לא לאשר מי מהם וגם להסביר למה. כפי שנעשה לפני האסיפה של 2018). יאללה סימונה, תרימי את הכפפה. תרשמי בקבוצת וואצאפ של הועד המנהל שצריך לקיים את התקנון. יוקל לכולנו מאוד. מבטיח.