עדכון לגבי הבחירות הקרובות

@Atalya_Alon @kashiMoshe למרות שאני חושב אחרת מכם בנוגע לשאלה שעל הפרק, אשמח ששניכם ומתנדבים פעילים אחרים ייצגו את הקהילה בועד המנהל. אני ממש מקווה שהדיון הענייני כאן לא יוציא את הרוח מהמפרשים, כי כמו שכתבה עתליה, לועד יש השפעה ממשית על הפעילות שלנו וחברות בוועד המנהל היא התנדבות ותרומה לסדנא בכל מובן. ההצטרפות של מתנדבי Anyway לעמותה מבורכת בעיני, וכל הכבוד על היוזמה לצרף לעמותה את מי שגם ככה הוא חלק מאיתנו (בשולי הדברים, ולעתיד: אני הייתי שמח להקנות חברות אוטומטית למתנדבים פעילים במשך שנה (ולך/לכי תגדיר/י מה זה אומר).

אני חושב שהבקשה של @Atalya_Alon להוסיף גילוי נאות רלוונטית, הוספתי את שלי בסוף.

@Idan_Almog תודה שהצגת את עצמך וברוך הבא. מקווה שתישאר, יהיה מה שיהיה.

@galraij החלק הראשון של הפרסום שלך מרשים ומשמח והחלק השני פחות. ראשית, כל הכבוד וההערכה, בכנות, על האופן בו אתה מוביל את הפרוייקט מזה שנים. יש לך, ולכל חברי anyway במה להתגאות ואת המספרים שפירסמת כאן לא הכרתי ואני מסכים שיש יותר מדרך אחת להיות פעיל ולתרום בסדנא. זה אחד ההיבטים הנהדרים בה, בעיני.

והנה החלק הפחות נעים: המילה “שקיפות” נזרקה כאן לאוויר כמה פעמים. טוב היה אם היית מפרסם את המהלכים והנתונים האלה מוקדם יותר, מבלי לתקוף את מי שלא ידע/ה והביעו דאגה מהמספרים הלא ברורים ברמיזות או האשמות מכוערות. מתנהל כאן דיון לגיטימי, וזה בסדר גמור שמי שלא היה חשוף לפעולות שפירטת, ארבעה ימים אחרי שאדם פרסם את הנתונים המפתיעים הללו, יביעו דאגה וישאלו שאלות מתוך ציפייה לקבל תשובות ענייניות - מבלי שיושחרו כבעלי עניין או אינטרס פסול. התוקפנות שעלתה מהדברים שלך (“היכן אותה קהילה שעליה אתם מגינים…? דמוקרטיה זה לא רק כשנח…”) לא במקום ופוגעת. אני כותב כאן בשם עצמי כי אכפת לי. הקהילה שאני חושב עליה היא הקהילה המוכרת לי ושבה אני פועל ושחשובה לי ואני לא מתיימר לייצג רוב או קבוצה. עם כל ההערכה, והיא אמיתית, לך ולפרוייקט שאתה מוביל, גם אתה יכול לנסות לכבד דעות ועשייה של אחרים או לפרסם גילוי נאות כפי שאתה מבקש מאחרים.

@daonb אני לא מבין (וכנראה שגם לא מספיק מתעניין) בנהלי העמותה, אבל רואה את ההגיון במה שכתבת, מבלי שהספקתי לחשוב לעומק. ולהבין את היתרונות והחסרונות, ואיך אפשר למממש מהלך כזה בפורמט מקוון בצורה תקינה.


הגילוי הנאות שלי: לפני כשבע-שמונה שנים שימשתי כרכז הקהילות (אחרי @morchickit ולפני @mary), ומאז התנדבתי בכמה פרוייקטים ובהדרכות מטעם הסדנא. לאורך השנים הועסקתי על ידי הסדנא בניהול בתשלום בכמה פרוייקטים ממומנים, כיום לא. אין לי קשרי חברות עם אף אחד מחברי הועד המכהן או המתמודדים ויש לי ביקורת והערכה על כל אחת מההנהלות המשתנות של הסדנא.

בזמן שהייתי רכז קהילות המתנדבים ובשנות ההתנדבות שלאחר מכן עברה הסדנא לפחות שלושה אירועים טעונים סביב הבחירות לוועד. אחד מהם שיתק את העמותה במשך כחצי שמה והשניים האחרים פגעו מאוד באווירה ובתחושת השייכות של אנשים שהיו חלק מאיתנו ועזבו. זה היה המניע העיקרי שלי להצטרף לדיון הזה, וכל עוד הדיון מתנהל על סעיפים תקנוניים ולא על המהות שאמורה להניע אותו, אין לי שום עניין בשמירת הרכב הוועד או החלפתו. דובון איכפתלי בדימוס.

2 לייקים

@noam אני לחלוטין מקבל את הביקורת שלך ומתנצל שמי שקרא ולא הכיר את הפרטים נפגע מהתקיפה שלי. באמת לא הייתי צריך להגיב כך כלפי כולם, והכוונה שלי היתה בעיקר כלפי מי שהיה חשוף למידע, וראה שהמתנדבים ציינו שהם מתנדבים בהרשמתם אך התעלם מכך.

יש פה אנשים בדיון שאני יותר ממעריך וקורא את דבריהם (גם אם הם לא קוראים את דבריי @daonb) והם לא היו צריכים לספוג ממני את התגובה הקשה. לעומת זאת יש כמה שראויים לה מאוד.

יאללה נעבור את זה ונמשיך להיות חלוקים גם על דברים אחרים, כמו תמיד :wink:

2 לייקים

אני חושב שאתחיל בגילוי נאות: ב 2012 הקמתי והובלתי את תב״ע פתוחה יחד עם @yair, שסה״כ עבדה יפה עד שלפני כמה חודשים נמאס לי להילחם עם החסימות והשינויים של אתרי הממשל (וממילא המצב השתנה לטובה עם כלים כמו ״מעירים״ והשתפרות הכלים הממשלתיים עצמם). סביב 2015 (?) יזמתי את טיפה.לי ובניתי אותה עם חברי סדנא כמו @Alon_Nisser ו @udioron. פה ושם סייעתי לפרויקטים אחרים בתוך ומחוץ לסדנא מנסיוננו.

במהלך המסע יצא לנו להגיע למשרדי ממשלה רבים, לוועדת השקיפות של סתיו שפיר ואפילו לבית המשפט שגרם בסופו של דבר למפ״י לפתוח לציבור מידע גאוגרפי, במה שאולי היה תקדים שמסייע לפועלים בנושא (או שאולי לא, אני לא משפטן. אבל בוודאי גרם למדינה להיות יותר ערה לקוד ומידע פתוח)

אגב, למרות שבדעותי אני לא כזה שמאלי נפגשתי בשמחה ובהתנדבות מלאה עם ארגונים כמו ״במקום״, ״מולד״, ״המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי״, כדי לסייע להם לעשות שימוש בתב״ע פתוחה. הכנסתי שינויים באתר לפי משוב מהם. באותה מידה אני שמח שאדם מקהלת יושב בוועד. מידע פתוח ושקיפות יעשו טוב לכולם, ימין ושמאל. אני לא חושב שיש פוליטיזציה של הסדנא ולראיה ראיון עם סתיו שפיר לפני חודש שבו היא מזכירה בשם את אדם ואת הסדנא ומשבחת את פועלם.

כל התקופה הנ״לֹ לא קיבלתי שקל מהסדנא (הפרויקט זכה פעם בתחרות על מענק של 50K ש״ח שהלך כולו לצרכי פיתוח ושרתים), וגם לא פרסום גדול (באשמתי, לא אוהב את זה). לאחרונה התחלתי תפקיד מנהל פרויקט כפרילנס של הסדנא, בהיקף די קטן (עד כה קיבלתי פחות מ 6000 ש״ח)

אני מהמתנדבים שגל מתייחס אליהם, שלא ממש מעורבים בסדנא. רבים מאיתנו לא אנשים פוליטים באופי שלנו. בבית ספר לא ישבנו בועדת קישוט. אנחנו מניחים שמי שמנהל את הסדנא עושה את זה בסדר, וגם כשלא, מעדיפים להתעסק בעבודה וחיי היום יום.

זה לא אומר שלא אכפת לנו מהסדנא. ככל שאני מבין את מה שקורה כאן, היו שני מהלכים:

  1. הירשמות של סביב 100 חברים חדשים לסדנא מתוך אנשי Anyway

  2. הירשמות של שבעה מועמדים לסדנא שמזוהים עם הפרויקט (למה אני חושב? כי יש שבע קורות חיים בדרייב שהוגשו באותה תבנית, של אנשים שמזוהים עם הפרויקט. בדקו בעצמכן)

עצם ההתפקדות לסדנא חיובית. ההגשה של שבעה אנשים לוועד נראית משונה, ובמיוחד כשגל עצמו לא ניגש לוועד, למרות שהיה נבחר בקלות לדעתי, ובצדק בהתחשב בפועלו שהוא אמיתי ומשמעותי. אני מודאג שיכול להיות שיש כאן נסיון להשתלט על הסדנא, שאני לא יכול להבין מה התועלת בו - מזכיר לכולם שלסדנא אין נכסים חומריים או אינטלקטואלים. הקוד כולו פתוח. כל מה שיש לה הרצון הטוב של האנשים שלה. אני חושב שצעדים כאלו יעשו נזק בלתי הפיך לרצון הטוב הזה, וחבל מאד.

היי ניר,
בדקת מהיכן הגיעו שאר חברי הועד המכהנים? ומה הקו המקשר ביניהם? אתה לא חייב לכתוב כאן את התשובה. אבל יש קו כזה. דבר איתי בפרטי אם אתה מתקשה למצוא. אגב, גם הם הגיעו כרעם ביום בהיר אל הסדנא, וביחד. בדוק גם את מספרם בעת מועמדותם (לא כולם נבחרו). לדעתי באותו מעמד הודו למי שהביאה אותם להתמודדות ולא סקלו אותה. אפילו שגם היא, לא הגיעה מתוך הסדנא.
רק להבהיר שאני יותר משמח שהסדנא מאפשרת לפורום קהלת להשתמש בכלים שלה, וגם מבורך שיתנו פידבק וכו׳. יש הבדל בין זה לבין ממש לשלוט בעמודה ולהציב את מנכ״ל האירגון בועד המנהל, עם יכולת שליטה ממשית על סדרי העולם שלה. לא חושב שהיה לגיטימי שמנכ״לית מולד תשב בועד המנהל. פייר.
אני שמח שסתיו מחמיאה לנו על העבר. הייתי שמח שיהיה מי שיחמיא על ההווה ועל העתיד.

2 לייקים

@noam תודה על ההזמנה. אבל קטונתי.
עברתי על כל המועמדים. פרט לאחד, כולם ראויים בעייני ועם פוטנציאל להביא ערך הרבה יותר גדול ממה שאני יכול להביא.

לייק 1

רק להבהיר שאני לא אומר זאת. אני חושב שמי שנמצא בפוזיציה מסוימת מצופה ממנו להגיד את זה. יצא שהדיון פה מנוהל על ידי קבוצה מסוימת שכן, נמצאת בקרבת ״המנגנון״. אני מת על מרב מיכאלי, זה אומר שאני אפטור אותה מלפרסם הצהרת הון? לא… זה בכלל חבל שצריך לבקש את זה.

אני רק מזכיר כאן לכולם שבשנה שעברה דורית הציגה כ-8 או 9 חברים, שלא היה להם שום קשר קודם לסדנא. אנשים מוכשרים ללא ספק, ואין לי טענות לדורית שכן היא היתה גלויה במאת האחוזים וגם באותה העת עשתה טובה לסדנא עם השכנוע שלהם לבוא ולתת שכם. אבל החוט המקשר ביניהם היה אך ורק ההיכרות עם דורית. עמדתם ומחאתם כפיים. לא הלנתם על ההשתלטות העוינת. אנא הסבר לי את ההבדל.

חברים, אני קוראת את השרשור, והאמת היא שאתם שוברים לי את הלב :disappointed_relieved:
בתור רכזת הקהילה שלכם (להלן “האמא”), אני רוצה להזכיר לכם רגע כמה אתם מעריכים ומחבבים אחד את השניה בחיים האמיתיים הלא וירטואליים, איזו כברת דרך עברתם יחד, כמה התרומה של כל אחד מכם בנפרד ושל כולכם יחד כקהילה משמעותית, ואיזו קהילה מיוחדת ויקרה אתם.
בבקשה תהיו חומלים ומכבדים בלשונכם. יש כאן הרבה סוגיות שחשוב לנהל עליהן דיון, ענייני ופלורליסטי, שלא התחיל לפני שבוע ולא יסתיים בשבוע הקרוב.
מצער מאד שהקורונה גזלה מאיתנו את האפשרות של פשוט לשבת מסביב לשולחן ולדבר פנים מול פנים. בינתיים אני שוב מזכירה לכם שכולכם, כולל כולכם, פה בשביל לעשות שינוי ולתרום. גם “בעלי האינטרסים” לא מקבלים פה פורשה עם דלקן, במקרה הטוב עוגיות מאושר עד…

4 לייקים

שלום רב,
אתייחס אך ורק לטענות כלפי וכלפי עובדי-

  1. “אבל עם זאת, זה נראה כאילו ההצטרפות לא נוחה לחלק מהעובדים וחברי הוועד המכהן.”
    עובדי העמותה השכירים הנם אני, יניב, מרי, מוחמד ואילנה. איש מאיתנו לא נקט ולא ינקוט עמדה בנושא ההצטרפות עצמה.
  2. “אבל יש קו כזה. דבר איתי בפרטי אם אתה מתקשה למצוא.”- בשנה הקודמת, לאור כמות דלה ביותר של מועמדים שהביעו עניין בשלבים הראשונים (הקונפליקט המובנה בין העובדה שמחבר ועד נדרשת בדרך כלל היכולת לקרוא דוחות כספיים, ויצר השימור העצמי הטבעי לבני אנוש עשו שמות ברמות המוטיבציה לכהונה הנחשקת) אני, דורית חיזי פניתי ל- 6 מתוך 12 המועמדים וביקשתי מהם להתמודד. 3 מתוכם נבחרו בסופו של דבר. אבל- (1) הכל נעשה באופן גלוי לחלוטין מהרגע הראשון (2) לא פקדתי ולו חבר אחד לעמותה.
  3. " אשמח שתציצו בהזמנה המצורפת, בה הלוגו של הסדנא נבלע בין לוגואים של שלושה אירגוני ימין ובראשם ״פורום קהלת״. לא מדובר בפאנל. מדובר באשכרה פעילות של הסדנא, שמכשירה יועצים פרלמנטריים להשתמש באשכרה כלי של הסדנא וכו’…" - הרצאה זו הוזמנה, אורגנה ושולמה ע״י פורום קוהלת. בדיוק כפי שהרצאה דומה שקיימנו הוזמנה, אורגנה ושולמה ע"י שתי"ל. עובדות הסדנא מעודדות את כל קצווי הקשת הפוליטית להכיר ולהשתמש בכלים המפותחים על ידי הקהילה, ולהשתמש בידע ציבורי ובנתונים כבסיס לקידום מדיניות וקבלת החלטות.
    אנקדוטה מעניינת- כידוע קורס תקציביזם הופק במימון מענק של האיחוד האירופי, ולוגו האיחוד מופיע באופן בולט בכל החומרים של הקורס, כמו גם בדף “אודות” של מפתח התקציב. מרי מקפידה לציין בכל הרצאותיה את העובדה הזו באופן מפורש, ואת הערך ההסברתי של זה שניתן להגיד במשפט אחד קהלת והאיחוד לא ניתן לבטל כלאחר יד, במיוחד בימים אלו.
    3." **האם חבר הועד מאיר רובין, מנכ״ל פורום קהלת, מקדם שימוש כזה? מחניק אותו? **". לא הוא לא. וגם לא שני חברי מפלגת העבודה שיושבים בועד. הם מוזמנים לנסות. מאז שהפסקתי להיות מבצעית במילואים חסר לי באמת קצת אקשן. הפרוצדורה שעברתי הייתה גמילה משכר, לא הסרת חוט שדרה.
    אני מודאגת ביותר מנימת השיח שמתפתחת פה וחרדה לעתיד המפעל המדהים הזה, אבל בכל מקרה- אנא השאירו אותי ואת עובדי מחוץ לקו האש. זה לא לגיטימי ולא מקובל, שכן אנחנו מנועים מלנקוט פה עמדה.
    גילוי נאות-
    הח"מ מועסקת ע"י העמותה בחצי משרה, כי אין לעמותה כסף ליותר. הח"מ עובדת בפועל למעלה מ- 200 שעות בחודש. נתוני שכרי, כמות השעות החודשית שאני מבצעת בפועל וכן נתוני ההשתכרות הקודמים שלי ממש לא סודיים, ואם אתם פה כנראה גם תדעו לאתר. רמזים יסופקו למתקשים.
3 לייקים

היי @DoritH,

תודה על ההבהרות ובאמת מעריך את התערבותך כאן. התייחסויות קצרות:

  1. לפחות כאשר מדובר בתגובות שלי התייחסתי לכך שישנם אנשים שמקבלים שכר כזה או אחר מהעמותה גם אם אינם עובדי העמותה המועסקים ישירות. זו סמנטיקה ואין צורך להיטפל לקטנות.

  2. ציינתי בעצמי שהיית גלויה ושאפילו עשית טוב כשהבאת את אותם אנשים כי אני זוכר היטב את הימים ההם. כל הטענה שלי היא שאם מאשימים אותי שניסיתי להעשיר את רשימת המועמדים באנשים טובים וראויים אני זכאי לפחות לאותו היחס ולא בהאשמות בגידה והפיכה צבאית. את הרמיזות בדבר ״פקידת חברים״ אני מציע למחוק, גם כי אולי יש כאן לשון הרע וגם כי אני מאמין שמי שמחזיק את פנקס החברים שננעל יודע את האמת וגם יודע שניתן לברר אותה.

  3. נא לא לבלבל בין שימוש בכלים לבין חברות בועד המנהל של מנכ״ל הפורום. גם כאן ראוי לדייק.

  4. יש הבדל תהומי בין האיחוד האירופי לבין קהלת. וגם בין שתי״ל לקהלת. הבדלים מהותיים מאוד. ובכל מקרה לא מנכ״ל הקרן החדשה ולא נשיא האיחוד האירופי יושבים בועד המנהל של הסדנא. ישפטו המתנדבים בעוד כמה ימים האם מאיר בבקרים נלחמם בדמוקרטיה הליברלית ובבתי המשפט אך בערב מקדם את ערכי הסדנא.

  5. נא להבדיל בין מנכ״ל פורום קהלת לבין חברי מפלגת העבודה. במקרה אני גם מכיר את הגוף השני מבפנים ויכול להעיד שמעולם לא הוסמכו לייצג את המפלגה בשום פורום או ועד מנהל.

  6. מעולם ולעולם לא היתה לי ביקורת על היקף עבודתך או שכרך דורית, האמת שאין לי מושג מה הם. אני גם לא חושב שאת צריכה לראות את עצמך בקו האש. בצהריים ניסיתי להתקשר אלייך כי חשתי שבשיחתנו האחרונה לא הובהר שאין לי, עניין אישי איתך - והבחירות הן בכלל לא על עניין שנוגע לך/למשרתך. אני לפחות יודע שיש גם יום שאחרי הבחירות ומקווה שנוכל להמשיך לעבוד באופן תקין וחברי גם אם הרכב הועד ישתנה.

אני גם מצטרף לדברים של @mary ומודיע שגם אם ההתבטאויות שלי קשות ונחרצות אני עדיין אוהב את כולם וכולן ומקווה שנעבור את הבחירות האלה בשלום. אין שום סיבה שלא.

לייק 1

כמי שהובילה את ANYWAY במשך שנתיים והייתה חלק מהוועד בשנה האחרונה אומר שבחרתי לעשות זאת בהתנדבות כיוון שהפעילות הייתה חשובה מועילה ונעימה עבורי עבור הקהילה ועבור המדינה. בואו ננסה לשמור על כל הערכים הללו הם מביאים תוצאות מופלאות.
וכן, 100 חברים חדשים בהפתעה שהייתה יכולה להיות הפתעה טובה יוצרים תחושת אי נוחות כאשר הם מגיעים בהפתעה. כולם כאן פועלים למען מטרה משותפת של שקיפות ימין ושמאל אנשים טובים שהמדינה הזו יקרה להם. אני לא ממש יודעת איך ממשיכים לשמור על זה אבל בוא ננסה לעשות את זה יחד.

מעבר לכך שהניסוח קצת מסורבל :sweat_smile: אני לא מבין למה כוונתך בהפתעה טובה ולמה זו לא הפתעה טובה. ובמילים אחרות לכמה מתנדבים של אניווי מותר להצטרף לעמותה? זרקי מספר שאדע לפעם הבאה.

אגב סימונה, כחברת ועד, יש כבר תאריך שבו קבעתם מפגש לאישור המצטרפים החדשים? אתם מחויבים לזה על פי התקנון והזמן עד הבחירות מתקצר. לתשומת ליבך.

הניסוח המסורבל הוא שילוב של השעה לאחר יום עבודה ארוך והרצון שלי לכתוב בכל זאת כי הסדנא ו-ANYWAY יקרים לי. אין כזה מספר. יש תחושת הפתעה אנושית פשוטה. כשהקצב הוא 30 בשנה לאורך שנים 100 זו הפתעה. אנחנו חזקים באינפוגרפיקות :-).
אתה איש רב זכויות ומיומנויות בין אישיות וכך גם רבים מאנשי הסדנא וחברי הוועד בואו נמצא דרך לתקשר בצורה שתיתן תחושה נוחה לכולם ותקדם את היעדים המשותפים.

שמת לב שזו הפעם הראשונה שיש קורונה + הפעם הראשונה שמדובר באסיפה און ליין? בכנות, אני מתפלא שאין 500 בקשות הצטרפות.

אני מאוד רוצה תחושה נוחה, והיא תתחיל בזה שהועד לא יתעלם מהחובה שלו שמעוגנת בתקנון - להתכנס ולאשר את המצטרפים החדשים (או לא לאשר מי מהם וגם להסביר למה. כפי שנעשה לפני האסיפה של 2018). יאללה סימונה, תרימי את הכפפה. תרשמי בקבוצת וואצאפ של הועד המנהל שצריך לקיים את התקנון. יוקל לכולנו מאוד. מבטיח.

גילוי נאות: גם אני ותיק בסדנא (על תקן ״בא כשדורית קוראת לי״), לשעבר בועד המנהל שלה וכבר כמעט עשור בועדים מנהלים של עמותות שקיפות ומידע פתוח. אינני עורך דין וגם אני בסוף יום עבודה ארוך :slight_smile:

לכל מי שהציע אלטרנטיבות למנגנוני אישור של חברים, יש לי חדשות רעות - אי אפשר לשנות את מנגנון קבלת החברים הקיים המעוגן בתקנון, ללא אישור אסיפה כללית, וקבלת אישור של רשם העמותות לשינוי בתקנון. דבר זה לוקח זמן וממילא אינו רלוונטי לבחירות במועדן הנוכחי (אישור רשם דורש חודשים ארוכים).
כרגע, בתקנון העמותה כתוב בפשטות ש״ההחלטה בדבר קבלת המבקש כחבר עמותה או אי קבלתו נתונה בידי הועד״. בפרט, אין חובה של הועד המנהל להתכנס לפני הבחירות, וזו החלטה של הועד אם לעשות זאת או לא - שתי האפשרויות לגיטימיות ובסמכות הועד כמייצג האסיפה הכללית.

אגב, כל חבר עמותה רשאי לעיין בפנקס החברים של העמותה, המכיל מידע אישי ורגיש על חברי העמותה כגון (בין היתר) מספר ת״ז, טלפון, כתובת דוא״ל וכתובת מגורים. לכן אי אפשר להפוך את המידע לפומבי ושקוף. זה לא עניין פוליטי.

מקווה שעזרתי פה למישהו. בהצלחה לנו בבחירות; חשוב לזכור שהדבר החשוב קורה בין מערכות הבחירות.

לייק 1

תודה על התרומה החשובה לדיון - שאומרת בפשטות שועד יכול להישאר לכהן לנצח. כי למרות שחברים יכולים לבקש להצטרף לעמותה, אם הועד מחליט שזה עשוי לערער על קיומו, הוא לא חייב בכלל להתכנס לדון בצירופם.

זה גם מדהים שבשנה שבה יש הכי הרבה בקשות הצטרפות, הועד אפילו לא ימצא לנכון להתכנס לדון בכך.

ועידו עברי תומך בזה. וואו. אני לומד כאן הרבה על אנשים.

אתם חושבים שחוטפים לכם את הסדנא? הרגע חטפו לי את הסדנא. אולי באמת כדאי שתישארו כאן לבד בחושך. עם הועד הנצחי.

גל יקר. ועד מנהל לא יכול להישאר לנצח. וחברי האסיפה הכללית יכולים לבקש כינוס אסיפה והעברת הועד מתפקידו.
לא הבעתי דעה, למעשה אני לא בטוח מה דעתי על כל העניין. כל מה שאמרתי מבוסס על עובדות, פשוט כי היו בדיון למעלה הרבה דברים שאינם עובדות. הועד יכול להתכנס ולדון בבקשות ויכול שלא.
היכן פה יש הבעת דעה? :frowning:

הדעה היחידה שהבעתי בפוסט למעלה היא שהדבר החשוב קורה בין מערכות הבחירות. ליל מנוחה.

גם במדינת ישראל מה שקורה בין מערכות בחירות הוא החשוב ועדיין לא ראיתי אותך מוותר על מערכת הבחירות.

אמרת שהאסיפה הכללית יכולה להדיח את הועד. אבל זה מה שיפה. אין אסיפה כללית והיא רק תלך ותקטן. כי מעכשיו לועד לא נוח לאשר חברים חדשים. האסיפה הכללית הצליחה להביא מספר מרשים של עשרה מצביעים בשנה שעברה.

הועד הזה יכהן לנצח. והאמת, כנראה שמגיע לנו.

שלום, מצטער שמגיע מאוחר, רק רוצה לשים את שני הסנטים שלי בתור מי שהקים עמותה או שתיים בחיים.

קפיצה פתאומית בכמות הנרשמים לחברות שבועות לפני אסיפה זה מפתיע ומבהיל באופן טבעי, ושמתי לב שפרנויה דומה קרתה לנו בעמותה לחופש התוכנה “המקור”, כשרק דמיינו שזה עלול לקרות, בלי שזה בכלל קרה. זה לא אנטגוניזם כלפי אדם או קבוצה, זו חשדנות טבעית של אקטיביסטים, זו זהירות מקצועית של אנשי תוכנה, זו תגובה טבעית של העין לקפיצה בגרף.

אין סיבה לפניקה והאשמות, גם אין סיבה לשאננות, צריך לאסוף נתונים ולהסיק מסקנות לפי עובדות, בשביל זה קמה עמותה למידע ציבורי, נכון? אספנו נתונים, ראינו שהחברים החדשים באים מבפנים, עם כוונות טובות, שאין פה אנשים מהרחוב שבאו להצביע ולהעלם, אפשר לסכם את האירוע? אוקי.

אני יכול לספר לכם סיפור על מקרה שבו הייתה בעיה אמיתית. כשאיחדנו את פורשי מפלגת “הירוקים” לתוך “התנועה הירוקה”. הירוקים באו מעולם שבו הם היו מיוצגים ביותר מועצות ועיריות, עם הרבה יותר קשרים, התנועה הירוקה היתה מורכבת מהרבה אידאולוגים, אקדמאיים מרובעים והיפים מחבקי עצים. אף אחד בירוקה לא צפה ששתי מורות ילכו ויפקדו את כל הסגל של כמה בתי ספר ועוד כל מיני ובין לילה כמעט יכפילו את מספר חברי המפלגה ויחליקו לתוך ההנהגה. תמימים. מהצד השני אותן מועמדות לא חשבו שהן עושות משהו לא נכון או “מריח חשוד” כי “ככה זה בישראל.”

עבדכם הנאמן מתנדב בבית הדין של התנועה, התחלתי גם אני מהמחנה של “הצילו משתלטים עלינו”, ושם באמת התפקדו מעל מאה איש והובאו באוטובוסים להצביע, אבל בסוף התהליך לא קרה אסון ובית הדין לא פסל את הבחירות כי ככה זה בדמוקרטיה, ולא היו פוילע שטיקים אמיתיים שהצדיקו פסילה, ושם המצב כן עירב תקציבים וייצוג בשלטון המקומי. המצב פה לא מזכיר את זה, אין פה קופה להשתלט עליה, אין כאן ג’ובים למקורבים. גם אין עמדה של כוח פוליטי.

יש רצון טוב ויש קוד ומידע שהצטבר בסקרייפינג. את הקוד והמידע אפשר להעתיק וליצור פורק. את האנשים שפעילים (הרצון הטוב) לא יוכלו לגנוב, אז מה ישאר? אם מישהו ינסה להשתלט נגד רצון האסיפה, האסיפה תברח עם הקוד ושעות האדם ותמשיך לעבוד מחוץ לעמותה. הכביסה המלוכלכת לא תשמר בפנים. לאף אחד לא ישתלם לעשות משהו כזה וזה לא יצליח גם אם ינסו.

נראה לי שמה שיש כאן זה אולי החלפת המשמרות מהדור הישן לדור החדש. הלכה הכנסת הפתוחה ונכנס אניוויי. זו לא השתלטות, זו התחדשות. זה לא טוב וזה לא רע, זו האבולוציה.

5 לייקים

במסגרת הגילוי הנאות אני מתנדב מספר שנים בפרוייקט open bus ומרכז אותו יחד עם דן. השתתפתי לזכרוני באסיפה אחת לפני מספר שנים וגם בה לא הצבעתי.

אם הגידול בחברים נובע מכך שמתנדבי anyway רוצים להשפיע על העמותה בה הם מתנדבים זה נראה לי מבורך. לא מדובר פה בביג-דאטא, סך הכל כ100 אנשים.
כולנו מכירים את כולם, אפשר להבין בקלות אם לרובם יש קשר לסדנה או שמדובר בהתפקדות של בני משפחה / חברים לעבודה / מפלגה ולהוריד את מפלס הלחץ.

2 לייקים

ראיתי שאחרי זה הגיעו צרור גילויים נאותים.
אחד אני לא חבר אסיפה/עמותה
שתיים, מודה שלא הכרתי את כל הפרטים שתיארו אחרי זה.
שלוש, אני לא מקבל כסף מהסדנא, אבל אחד הפרויקטים שלי יושב על תשתיות של הסדנא (מידע לעם) ועל זה הועבר תשלום סמלי לסדנא ממענק שקיבלתי מאיגוד האינטרנט. אישית מעולם לא קיבלתי כסף לא מהסדנא ולא מאף גורם אחר על הפרויקטים.

לייק 1