עכשיו כשהעידכונים השבועיים לא מגיעים לתיבות של כולם, עלתה השאלה, האם לא נכון לאחד אותם עם הניוזלטר ולהוציא עדכון שבועי אחד דרך המייל.
אני בעד, כי זה יפשט לצוות הסדנא את העבודה ויעזור לכ-ו-ל-ם לדעת מה קורה.
מהי עמדתכם?
עכשיו כשהעידכונים השבועיים לא מגיעים לתיבות של כולם, עלתה השאלה, האם לא נכון לאחד אותם עם הניוזלטר ולהוציא עדכון שבועי אחד דרך המייל.
אני בעד, כי זה יפשט לצוות הסדנא את העבודה ויעזור לכ-ו-ל-ם לדעת מה קורה.
מהי עמדתכם?
ואולי אפשר שהם יופיעו גם באתר של הסדנא.
(שדורש שיפוץ רציני, אבל זה נושא לפתיל אחר…)
אם זה אותו קהל היעד, אז אחלה, אבל זה לא.
סיפור המשתמש של העדכון השבועי הוא מתנדב פעיל בסדנא, בעוד הניוזלטר מופץ היום גם לכתבים, תורמים וכו’ שלא צריכים להכיר כל פיפס קטן.
אגב, מתי הוצאנו בכלל ניוזלטר שהנושא עולה?
לא יודע מתי היה הניוזלטר האחרון, אבל זו מטלה שחוזרת מדי פעם…
אני לא מסכים לגבי ההפרדה. כל פיפס קטן לא מופיע באף מקום - יש כל כך הרבה פיפסים…
הנושא עלה כי יש צורך שלנו ורצון של המתנדבים לקבל חדשות לדואל וקבוצת הדיונים כבר לא קיימת. נראה לי נכון להשתמש במנגנון של הניוזלטר ולהפוך אותו למעניין יותר. כיום הניוזלטר הוא כאב ראש לא קטן למי שמוציא אותו ואני לא חושב שהאימפקט שלו מצדיק את זה. את האחרון @shevy הוציאה, אז מעניין מה דעתה.
נ.ב. ישנו עדכון שבועי כקטגוריה בבלוג ולשם עולים כל העדכונים
העדכונים השבועיים אמורים להיות מועלים גם כאן, בפורום, תחת הקטגוריה עדכונים מצוות הסדנא, וכך מי שירצו ימשיכו לקבל אותם למייל.
לטעמי יש הבדל בין קהלי היעד, המטרה והמאמץ שדורשים שני הפרסומים. לפחות עבורי העדכונים השבועיים היה כלי עבודה יעיל יחסית מתוך הבנה שקוראים אותו פעילים בלבד.
בלי קשר אם וכאשר אפשר צריך לשפצר את הניוזלטר, אבל לדעתי אין הצדקה לשנות את המתכונת של העדכון השבועי הנוכחי.
נראה לי שצריך להגדיר היטב מי קהל היעד של הניוזלטר ולפי זה להחליט מהי דרך ההפצה, אבל נוטה להסכים שמדובר בקהל יעד אחר. אני יודעת, למשל, שאני רוצה להוציא ניוזלטר מדי פעם לתורמים, והם על פי רוב לא יקראו עדכון שבועי ולחלקם צריך בכלל לכתוב באנגלית.מה שכן, הגיוני גם אותו להפיץ בקטגורית עדכונים.
בגדול, הניוזלטר, כפי שאני רואה אותו, אמור היה לתת ראייה יותר כוללת של הנושאים הגדולים על הפרק, מה השגנו ברבעון/ חצי שנה האחרונים, ודברים מענינים במיוחד שקרו. בעיני זה משהו שצריך לצאת 2-4 בשנה.
אוקיי, אז נשים את הניוזלטר בצד.
בקשר לעדכון השבועי, אני חושב שהוא התחיל כדי לתת מענה למגבלות שהיו בזמנו - צוות הסדנא לא יכול לשלוח הודעה לרשימה בכל פעם שעושים משהו ולכן ריכזנו את כל העידכונים להודעה אחת בשבוע. היום יש לנו פורום ולכן אין מגבלות על הצוות - אפשר להתחיל נושא בכל פעם שמי מהצוות רוצה לעדכן את הקהילה ורק העוקבים אחרי תת הקטגוריה הרלוונטית יראו את העדכון. זה גם יותר הגיוני מבחינת המבנה של הפורום - תת-קטגוריה “עדכונים” נשמעת מוזר מפני שעדכונים אמורים להיות מפוזרים בתת קטגוריות השונות לפי העניין.
הבעיה שנשארת לנו היא מה עושים עם כל אותם מתנדבים שהיו רגילים לקבל את העדכונים השבועיים והשתמשו בהם כדי לעקוב אחרי מה קורה בסדנא. אני חושב שהשיטה הנכונה להתעדכן כיום היא להכנס לפורום ופשוט לסרוק את הנושאים אבל אני מבין שזה דורש הסתגלות מצד המתנדבים שרגילים שלעדכון שבועי שמגיע לתיבת הדואל שלהם. אני עדיין לא סגור על פתרון לעניין הזה, אבל אולי צריך לייצר ניוזלטר חדש, שבועי, שירכז ויסכם את הנושאים המעניינים שנדונו בפורום ויסקור את האירועים בשבוע הקרוב.
בעיה נוספת היא איך מעבירים עדכון על נושאים שהם חוצי-קטגוריות. יכולת להעביר עדכונים כאלה חשובה (למשל לקראת האקתון) ולמתנדבים חדשים שעוד מחפשים את דרכם.
את המתכונת המוצעת של סוג של לקט פלוס עניינים שוטפים, נשמעת לי מעולה ושווה בעיני ניסיון.
...מערכת הדיונים החדשה של מתנדבי הסדנא לידע ציבורי / המערכת בשלבי הרצה - נשמח לתגובות והצעות...
אוקיי, אז נשים את הניוזלטר בצד. בקשר לעדכון השבועי, אני חושב שהוא התחיל כדי לתת מענה למגבלות שהיו בזמנו - צוות הסדנא לא יכול לשלוח הודעה לרשימה בכל פעם שעושים משהו ולכן ריכזנו את כל העידכונים להודעה אחת בשבוע. היום יש לנו פורום ולכן אין מגבלות על הצוות - אפשר להתחיל נושא בכל פעם שמי מהצוות רוצה לעדכן את הקהילה ורק העוקבים אחרי תת הקטגוריה הרלוונטית יראו את העדכון. זה גם יותר הגיוני מבחינת המבנה של הפורום - תת-קטגוריה "עדכונים" נשמעת מוזר מפני שעדכונים אמורים להיות מפוזרים בתת קטגוריות השונות לפי העניין. הבעיה שנשארת לנו היא מה עושים עם כל אותם מתנדבים שהיו רגילים לקבל את העדכונים השבועיים והשתמשו בהם כדי לעקוב אחרי מה קורה בסדנא. אני חושב שהשיטה הנכונה להתעדכן כיום היא להכנס לפורום ופשוט לסרוק את הנושאים אבל אני מבין שזה דורש הסתגלות מצד המתנדבים שרגילים שלעדכון שבועי שמגיע לתיבת הדואל שלהם. אני עדיין לא סגור על פתרון לעניין הזה, אבל אולי צריך לייצר ניוזלטר חדש, שבועי, שירכז ויסכם את הנושאים המעניינים שנדונו בפורום ויסקור את האירועים בשבוע הקרוב.
To respond, reply to this email or visit http://forum.hasadna.org.il/t/topic/136/7 in your browser.
To unsubscribe from these emails, visit your user preferences.
I suggest thati nstead of a polling service that will review all the topics and extract interesting points, there will be a pushing service: everyone who posts in a specific topic and thinks their issue is relevant for a larger audience will send me a brief to include in the weekly update
קיבלתי לאחרונה מייל שמזמין אותי לכאן (הפורום) ומציג נושאים שעשויים לעניין אותי (לא חושבת שנרשמתי לתגיות מסויימות, זה ממוין לפי פופולריות).
אני לא חושבת שמייל אוטומטי כזה יכול להיות תחליף לעדכון השבועי, שמאפשר לצוות הסדנא להציף את מה שנראה לכם חשוב ומשמעותי ולא תרצו שנחמיץ.
אישית, העדכון השבועי עוזר לי לעקוב אחרי הנעשה ולהישאר בעניינים, ואשמח להמשיך ולקרוא אותו.
אני מסכימה גם שהניוזלטר צריך להישאר פרסום נפרד, ושהוא פונה יותר החוצה.
המסקנה שלי מהדיון פה היא שלא צריך לאחד, להיפך - צריך שני ניוזלטרים, אחד שבועי לפעילים עם עידכונים שוטפים מהקהילה ואחד שיוצא כל שלושה-ארבעה חודשים עבור תורמים וכאלו.
הניוזלטר השבועי יכלול בין השאר הפניות לדיונים בפורום וגם קריאה לקוראים לשלוח חומרים לניוזלטר הבא.
אולי אפשר סיכום שבועי אוטומטי מהפורום שישלח במייל ?
מסכים עם המסקנה שלך @daonb - שני קהלים, to each her/his own…
(מה שכן, הניוזלטר אינו “מטלה שצצה מדי פעם” אלא משהו שלדעתי צריך להיות בסדר עדיפויות גבוה של העמותה, כדי להצביע על רצף פעילות ולהיות יותר אטרקטיביים לתורמים פוטנציאליים. אני יודע, זה אפרורי, אבל חשוב עד שיוכח אחרת.
ישנם דברים שחשוב שעורך אנושי יעשה, כמו להכין עדכון שבועי לפעילים.