מנפלאות תביא ת'דאטה

בשנה האחרונה הגשנו אני אלון אנתין ואביב גונן מספר בקשות חופש מידע לעיריית רמת השרון (3, 2 ו-1 בהתאמה). הייתה לי היום שיחה עם האחראית חופש המידע ברשות לתזכר אותה שטרם קיבלתי ממנה תשובה לגבי הבקשה שלי. השיחה איך נאמר “התחממה” - היא באה אליי בטענות שהסדנא מפציצים אותה בבקשות ושאם היא הייתה צריכה להיענות לכולן היא לא הייתה עושה דבר מלבד זה. מכיוון שאני מכיר את רוב הבקשות ידעתי שהיא סתם מגזימה ואז נזכרתי במנגנון האוטומטי של המערכת שמוציא תזכורת כל 30 יום… אם בשלב מסוים יש 6 בקשות פתוחות והרשות לא מזדרזת לענות היא תקבל 6 התראות נוספות תוך 30 יום, מה שגורם לתחושה של הרבה בקשות… השיחה איתי היא אמרה שהיא פנתה ליועץ המשפטי של הרשות לבדוק האם היא חייבת לענות לנו ושהיא לא עונה לנו יותר (כמובן שאמרתי לה שהיא עוברת על החוק)
מצד אחד לא אכפת לי מהתלונה הזאת - הם אמורים לענות וזכותינו לדרוש שיבקשו הארכה לכל אחת מהבקשות שהוגשו (ומתוך 6 הוגשה הארכה רק לאחת). מצד שני ההודעות האלה מייצרות מטרד ואולי יש מקום לתת פתרון של דוח סטטוס או משהו דומה?
מה אומרים?

רק עכשיו הצטרפתי לפורום וראיתי את ההודעה הזאת.
בתור אחד שעוקב אחרי askdata נראה לי שהיוצא מן הכלל הוא רשות או גוף שנמצאים בטיפול עם כמה בקשות במקביל. בסך הכל הבקשות די מפוזרות על גופים/רשויות שונים/ות. אם כך, זה נראה לי להקדים את המועד ולדאוג שהמערכת לא תטריד מקרה בודד של גוף שלא עונה בזמן ולכן נוצר לו “פקק” של פניות.

אני לא מכיר איך זה מופיע לכם במערכת ובעיקר לא איך זה מופיע לרשות (אלא רק איך זה מוצג באתר) אבל נראה לי שזו לא בעיה שצריכים להיות מוטרדים ממנה.

לגבי זה שהיא לא עונה, למה אתם לא מנסים לערב את היחידה לחופש המידע? היא פונה ליועמ"ש של העירייה אתם תפנו ליחידה לחופש מידע שתלחץ עליהם. אני גם חובב להקליט שיחות כאלה, אבל זה עלול לייצר יותר אנטגוניזם מפרקטיות, אז אולי עדיף להשאיר את הטקטיקות שלי בצד.