מאבק החניה והתחבורה בתל אביב

שלום לכולם,

בשבועות האחרונים הוצת בתל אביב מאבק בעקבות צעדים חד צדדיים וללא התראה של עיריית תל אביב-יפו. המאבק הוא לא על חניה באדום לבן או על המדרכה אלא על הזכות הבסיסית של כל תושב לקבל פתרון 24/7 לחופש התנועה שלו, פתרון הוליסטי, הגיוני שיכול להיות אוטובוסים, שאטלים, חניה בחניונים בקצווי העיר, שינוי מדיניות אוטותל, שבילי אופניים ראויים ועוד.

חברת אחוזת חוף שאחראית מטעם העירייה על הניהול השוטף של עשרות חניונים בבעלות העירייה, מפרסמת באתר שלה עבור כל חניון בכל רגע נתון אם הוא פנוי או תפוס. כדי לבסס את השיח והמאבק על עובדות, היה נחמד אם מישהו היה מרים את הכפפה (לי אין את הכישורים) וכותב סקריפט שדוגם את האתר ומוריד את הנתונים כל שעה לדוגמא ואז ניתן יהיה לראות האם ואיפה יש בעיה של זמינות חניונים.

תודה

תוכל להרחיב על הצעדים החד צדדיים של עיריית תל אביב?

יש לזה דוגמאות רבות, הנה חלק: החלטה על ביטול מעל 4000 מקומות חניה בטווח הזמן המיידי ברובע 3 לטובת שבילי אופניים, הפקעת חניות של תושבים ברחוב ארלוזורוב, ביטול מדיניות רבת שנים של התעלמות מעבירות חנייה לא מפריעות בשעות הלילה המאוחרות, סגירת שדרות ירושלים לחלוטין למרות שהרכבת הקלה ביקשה סגירה חלקית, פתיחת אצטדיון בלומפילד עם 30,000 מושבים (מעל מכפול מהקודם) וזאת מבלי פתרונות תחבורה מתאימים ובזמן ששדרות ירושלים סגורות לתנועה.

השבוע התפרסמה כתבה בהארץ המבוססת על פרוטוקולים של דיוני הנהלת העירייה בנושא מדיניות התחבורה בתל אביב. מה שמדהים בפרוטוקולים הוא שהועלו 0 אלטרנטיבות, שלא הוצגו כלל נתונים בגלל זה אשמח אם מישהו יירתם לפחות להראות נתונים סמליים

אפשרות אחרת, במקום לדגום כל חניון וחניון באתר של אחוזת חוף, היא לדגום את השרות של העיריה בכתובת

https://gisn.tel-aviv.gov.il/GisOpenData/service.asmx/GetLayer?layerCode=970&layerWhere=&xmin=&ymin=&xmax=&ymax=&projection=

בשדה status_chenyon אפשר לראות את הסטטוס של החניונים:
“חינם”, “מלא”, “מעט”, “סגור”, “פנוי”, “פעיל”, או “”

לייק 1

אם באמת מעניין אותך אלטרנטיבות מוזמן לשמוע על פרויקט תחבורה ציבורית פתוחה שלנו.

מאוד מעניין ואני גם עוקב