שלום,
בכל שנה משרדי ממשלת ישראל מתקשרים עם חברת יפעת המרכז למידע תקשורתי בע"מ כספק יחיד הפטור ממכרז בתחום ניטור המדיה.
חלקם משלמים סכומים לא פרופורציונליים בעבור השירות אותו הם מקבלים. בזמן שישנם מתחרים בשוק המציעים מחירים הרבה יותר זולים, נוחים, משתלמים והוגנים מיפעת.
פניתי אל מינהל הרכש הממשלתי, והצגתי בפניהם את רשימת מתחרי יפעת:
ניטור עתונות מודפסת - לא קיימים ליפעת מתחרים בתחום זה. הם מחזיקים ב100% מהשוק. למעשה מונופול. (רק בתחום זה ניתן להתקשר עם יפעת כספק יחיד הפטור ממכרז, אך בפועל גם בשאר התחומים המצויינים מטה הם מתקשרים עמה כספק יחיד ללא מכרז)
ניטור רדיו וטלוויזיה - מקס דאטה מוניטורינג + מדיה פורסט
ניטור אינטרנט - מקס דאטה מוניטורינג + סקופר + גוגל אלרטס (השירות ניתן חינם)
ניטור מדיה חברתית - באזילה + ספיי דה נט
בקרת מדיה - חברת bakara
מאגר מידע על אנשי תקשורת - סקופר
לעניות דעתי הרשימה הזאת לא כל כך עניינה אותם.
מה ניתן לעשות בנדון?