נקודות נוספות, לסוגיה הטכנית-עקרונית שהעלתה מור:
-
שני דברים שהרשימו אותי כשקראתי את מסמכי הנעת פתיחת הממשל הבריטית (1, 2) והאמריקנית והייתי שואף לחזק בתכנית המוצעת:
א. רמת הפירוט בהגדרת הדרישות הרוחביות מול הסוכנויות הממשלתיות.
ב. בחלק לא מבוטל מהדרישות הוגדרו טווחי יעד לביצוע קצרים מאוד, ביחס לתאריך פרסום התכנית, והגדרת הסמכות (והאחריות) ביחידה לעמידה ביעדים. -
אלא אם כן פספסתי, נדמה לי שחסרה התייחסות בתכנית לרמת המידע (והשלטון) המקומי ולצורך בקיום ממשק בין נתונים מקומיים ולאומיים. נדמה לי שהניסיון שצברנו בלא מעט תחומי תוכן ברמה המקומית מאפשר לנו לסייע בהארת הזוית הזוו, ושאם לומדים מהבריטים - זו נקודה חשובה. מכאן, שנדרשת גם מעורבות (או לפחות אזכור) של משרד הפנים בתכנית.
למאמר שמשווה ומנסה להעריך את האפקטיביות של אותם ניירות מדיניות בארה"ב, בריטניה ועוד כמה מדינות תנו קפיצה לכאן (מבוסס על ה-opendatabarometer).