מאיפה נכנסים לתחנות רכבת?

לצורך מציאת קוי אוטובוס שקרובים לתחנות רכבת, בנינו מפה של הכניסות לתחנות רכבת.

המפה נבנתה ידנית, בעיקר, מתוך Google Street View.

מי שמכיר את תחנה או תחנות מוזמן להעיף מבט במפה ולראות אם המיקום נכון (ברמה של 10 מטרים…)

נשמח במיוחד לעזרה עם התחנות הבאות (מסומנות באדום על המפה) כי אין להן סטריט ויו: בית שמש, בת גלים, גן החיות התנ"כי, לב המפרץ, מודיעין מרכז, נהריה ועתלית

כמו כן יכול להיות שפספסנו תחנות שיש להן יותר מכניסה אחת.

(ומי שרק עכשיו מצטרף, הסבר על למה אנחנו צריכים את הכניסות יש כאן)

3 לייקים

לא ניתן לערוך את המפה, אך בכל אופן, בנוגע לתחנת בת גלים הכניסה הצפונית מסומנת נכון, אבל הדרומית סומנה בעמדת הבידוק הבטחוני התת-קרקעית. הגישה לשם היא מהכניסה למעבר התת-קרקעי בדרך ההגנה (כ-100 מ’ דרומה מהסימון). בעבר היו המון כניסות למעבר התת-קרקעי, אבל מאז בחירת ראש העיר הנוכחי (13 שנים לאסון יהב) חיפה קורסת ותשתיות התחבורה הציבורית איתה.

בתחנת לב המפרץ הכניסה (בטמטום מושחת) היא דרך הקניון שאליו מספר כניסות רב והכניסה (עמדת הבידוק הבטחוני) לתחנה בקומה 2.
אין כל קישוריות תחבורתית (אפילו לא מדרכה ומעברי חצייה) בין תחנת הרכבת לתחנת האוטובוסים מרכזית המפרץ, וכנראה גם לא יהיה חיבור נוח לרכבת העמק ולרכבל כשאלו יפתחו בעתיד הלא ידוע.

אשמח לענות לכל שאלה גם בטלפון.


עמותת ירוק בלב - Yarok Balev NGO
https://www.facebook.com/groups/carmelists
http://yarokbalev.org
YarokBalevNGO@Gmail.com
טלפון 053-530-6988 Phone

ממש תודה על המשוב.

לגבי בת-גלים, ב- open street map מסומנים שני “שבילי הליכה” דרומה מהתחנה (כאן: http://osm.org/go/xtTtAFw4Z--?layers=N)
אחד מהם מתחיל בכיכר עליית הנוער ומסתיים פחות או יותר בשום מקום, והשני מתחיל במבנה התחנה עצמו ומסתיים בצד הדרומי של דרך ההגנה. שניהם קיימים ומתפקדים?
היציאה מהמעבר התת-קרקעי היא בצד הצפוני או הדרומי של דרך ההגנה?

לגבי לב המפרץ, מתחילה להיות שאלה פילוסופית של מה זה יציאה מהתחנה… נשאיר את זה במיקום הנוכחי ונבדוק איזה תוצאות זה נותן.

ב 2 תחנות מודיעין, הסימונים הם במקומות הנכונים

לייק 1

2 השבילים עקומים, אך נראה לי שהשביל הראשון יותר מדויק מבחינת מה שקורה במנהרה התת-קרקעית הזו. אני לא תושב השכונה, אבל אם אעבר שם בהזדמנות אברר בפירוט. למיטב זכרוני היציאה היא רק בצד הדרומי, אבל סביר להניח שגם בצד הצפוני כי זה שימש בעבר בתור מעבר לחציית הכביש המטורף הזה שחוצה את העיר.

לגבי לב המפרץ, אולי יש דרך לסמן במיפוי של OSM (בהנחה שזה מסד הנתונים שלך) דרכים בתוך מבנה, אולי אפילו לפי קומות. מבנים גדולים ומסורבלים זה העתיד, לפחות בישראל.

בהחלט יש טעם למפות דרכים בתוך המבנה ב-OSM, אבל בשביל זה מישהו צריך ללכת לשם (או למצוא תוכניות אדריכליות או משהו…) ונראה לי שזה מעבר להיקף הפרויקט הנוכחי…
בכל מקרה תודה על הסיוע, כבר טייבת לנו את הנתונים.

בחיפה חוף הכרמל הסימונים המזרחיים לא מדוייקים,
אבל מה שיותר משמעותי היא השאלה האם המעבר לתחנת האוטובוס *חוף הכרמל מסומן כיאות במפה של גוגל (הוא עובר מתחת לכביש הראשי ונמצא ממש בסמוך ליציאה מתחנת הרכבת.
הסימון הנוכחי של היציאה המזרחית מאריך את הדרך לתחנה ברחוב סחרוב.
(בחיפה בת גלים היה בעבר מעבר תת קרקעי לצד השני של הכביש אבל אני לא יודע אם הוא פתוח ומתוחזק).

אנחנו כנראה משתמש ב- open street map ולא במפות גוגל, כי מיפוי שבילי ההליכה ברגל הרבה יותר טוב ב-OSM.

אבל ספיציפית לגבי חוף הכרמל כנראה באמת יש בעיה גם ב-OSM. יש את השביל הזה אבל הוא מגיע רק עד הכביש ולא עד לתחנת הרכבת.

יכול להיות שיהיה צורך לתקן ידנית את התוצאות עבור חוף הכרמל.

בו נעשה רגע סדר לגבי תחנת חוף הכרמל: (המסילה היא על ציר צפון דרום)
יש לתחנה כניסה מממערב - ושתי כניסות סמוכות בצד המזרחי (לא יודע אם שתיהן
תמיד פתוחות אבל זה לא משנה - הן ממש צמודות אחת לשנייה).

השביל שסימנת באדום הוא שביל חיצוני לתחנה - שנועד עבור הולכי רגל שרוצים
לעבור את הפסים.
הוא לא כל כך רלוונטי למי שיוצא מהתחנה כי יש מעבר תת קרקעי גם בתוך התחנה בין
הרציפים (סימון לבן מנוקד) כך שאתה יכול ממילא לצאת מהתחנה הן לכיוון מזרח והן
לכיוון מערב - כלומר עבור מי שיוצא מהתחנה השביל האדום לא מאוד רלוונטי.

מה שכן - בין תחנת הרכבת לתחנת האוטובוס שמצפון מערב לה - יש מעבר נוסף שהוא
כניסה לתחנת האוטובוס- שעובר תחת הכביש הראשי שבין תחנת הרכבת לחתנת האוטובוס

  • ולמעשה מכניס אותך ישירות לתחנת האוטובוס המרכזית.
    השביל הזה לדעתי לא נמצא כרגע במפה - וכמוהו גם הכניסה למתחם תחנת האוטובוס
    שבקצהו.
    אם המערכת תכוון להליכה לכניסה השנייה של תחנת האוטובוס- זה יאריך את חישוב
    המרחקים בניגוד למצב בשטח.
    כאמור אני לא רואה את החיבור התת קרקעי הזה בין תחנת הרכבת לתחנת האוטובוס
    במפה.
    (באופן כללי - לגבי תחנות אוטובוס מרכזיות בעלות שטח גדול ומספר מצומצם של
    כניסות - ייתכן ויש צורך לבצע ניתוח דומה לזה של סביבת תחנות הרכבת- המזל הוא
    שיש הרבה פחות תחנות אוטובוס בעייתיות כאלו)

2016-08-02 16:43 GMT+03:00 daphshez info@hasadna.org.il:

אוקיי תודה על ההבהרה, זה מעולה. נחזור לזה ברגע שיהיו תוצאות ונוכל לבדוק אותן.

יותם מסר שהמיקום של התחנה בבית שמש נכון

אגב - אם אתה רוצה תמונה (עגומה) של המצב בשטח בתחנת וולפסון (לא מכיר באופן אישי)
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001143029#from=Taboola

וזה המצב בפתח תקווה:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001134423#from=Taboola

נראה לי שפשוט שווה לשלוח מייל למישהו מהצוות שעושה את הכתבות הללו