רכבת ישראל מקימה מרכז החדשנות Start-Up Station

רכבת ישראל מקימה את האקסלרטור / מרכז החדשנות Start-Up Station
Telecom News, 21.8.16

מרכז החדשנות פרסם לאחרונה קול קורא לפיתוח טכנולוגיות במגוון תחומי פעילות הרכבת, לדוגמא:

פיתוח אפליקציות התומכות בפלטפורמות מכירה מתקדמות,
שיפור השירות וחווית הנוסע,
אפליקציות סלולריות מבוססות מיקום,
טכנולוגיות חוסכות אנרגיה בתחנות נוסעים, מוסכים וכיו"ב,
ייעול התפעול והתחזוקה של מסילות,
טכנולוגיות ואמצעים לשיפור האבטחה, הביטחון והבטיחות בקרונות ובתחנות הרכבת,
טכנולוגיות ואמצעים לשיפור הבטיחות,
איכות הסביבה וזיהום האוויר,
חדשנות בתחום הובלת המטענים,
תחומים אחרים הנוגעים לפעילות השוטפת של רכבת ישראל או ללקוח לפיתוח תשתית המסילות.

העסקה שהם מציעים היא “גישה לתשתיות” הרכבת לצרכי פיתוח, בתמורה לתמלוגים או אופציות בעתיד.

ככל שגישה לתשתיות זה גישה למידע, מה שהם עושים - ויתקנו אותי המשפטנים - זה לנסות למכור מידע שהוא ציבורי כי הם חברה ממשלתית.

אם מדובר בגישה לתשתיות פיזיות, כמו התקנת ציוד, זה כבר נשמע יותר מעניין (למי שיש לו רעיונות לפרויקטים מתאימים, כמובן…)

מה הם יתרונות ההשתתפות במיזם?
בניגוד לפיתוח טכנולוגיות אחרות, יזמים המפתחים טכנולוגיות בתחום הרכבות ותחומים משיקים נתקלים לרוב בקושי לבחון את האבטיפוס שפיתחו בשלב הסופי שלפני המסחור.
במסגרת מיזם זה תינתן למיזמים שיבחרו גישה לפלטפורמות של רכבת ישראל, במטרה לבחון את הטכנולוגיה ולבדוק התאמות נדרשות לפני שלב המכירות. הטכנולוגיה תבחן באתר ביתא שיוגדר לצורך העניין, וינוהל על ידי היזמים בשיתוף עובדי ומנהלי רכבת ישראל בשיתוף עם היזמים. במידה והטכנולוגיה אכן תוכח כמוצלחת, תבחן האפשרות לשלבה בכלל פעילות רכבת ישראל.

כיצד יקבעו יחסי הגומלין בין רכבת וישראל והיזמים?
כנגד מתן גישה לפלטפורמות של רכבת ישראל, רכבת ישראל תשאף לקבל הטבות כלכליות משיתוף הפעולה העתידי; הנחה ברכישת הטכנולוגיה בעת יישום בכלל התשתיות, תמלוגים ממסחור הטכנולוגיה ו/או אופציות במיזם.