ייצוג של הסדנא בקבוצת מיקוד של פורטל השירותים הממשלתי החדש - דחוף הפגישה מחר 28.7

לחברים מהסדנא שלום,

שמחתי לראות שאחד החברים לקח חלק בתהליך שיתוף הציבור בארכיטקטורת המידע של אתר גוב החדש.

מדובר בחלק קטן ממהלך גדול בו אנו משתפים את הציבור
בתהליך ההקמה ולאורך כל חיי האתר כחלק מובנה מהתפיסה
שהמשתמשים /אזרחים חייבים להיות שותפים ולאפשר לנו להגיש מוצר ושירות טוב יותר
אשמח שאנשי הסדנא יהיו מעורבים יותר ולא רק יחפשו את החלק הרע בכל תהליך

קורא לכולכם לקחת חלק לתת פידבקים בונים הן לאמון והן לטובת אזרחי ישראל

אשמח לקבל הצעות לדרכים בהם נוכל לשתף

אופיר, מנהל ממשל זמין

אופיר, נשמח לקחת חלק!
לכן, הנה כמה שאלות -

איפה מפורסמים כל התהליכים האלו? יש לכם אתר שאנחנו יכולים להתעדכן בו על המפגשים האלו? יש איזו רשימת תפוצה שאפשר להרשם אליה? אז הנה הפידבק הבונה שלי - כדי שכולנו נעבוד יחד, צריך ממשקים שיעדכנו את האזרחים, ארגוני החברה האזרחית והעסקים על הנעשה בפרוייקט ואיפה האזרחים יכולים לקחת חלק.

אף אחד פה לא אמר שהתהליך של איפיון האתר רע (אפילו שים לב למילים שלי בתחילת הפוסט שלי, יש שם את המילה “נהדר”). הביקורת שלנו היא לגבי זה שאנחנו לא מיודעים ושאין לנו ערוץ תקשורת כלשהו עם התהליך. את המייל על תהליך האיפיון הזה קיבלנו בגלל חבר הסדנא שעובד במטריקס, ככה שאם ישראל לא היה בסדנא, לא היינו יודעים בכלל שהוא קורה.

כמי שעושה תהליך התייעצות כחלק מהעבודה שלה ביום יום, אני יודעת שמייל שמתגלגל מאנשי חברת מטריקס זה לא תהליך שיתוף ציבור. אנא הסבר לנו איך אנחנו יכולים לקחת חלק פעיל כדי שנוכל באמת להיות מעורבים.

בנימה אחרת, אני יודעת שהתהליך שעוברים בנוגע לאתר הממשלתי האחוד שואב השראה רבה ממה שקורה ב- GDS בבריטניה, אני מציעה שתשקלו גם להעתיק את תהליכי העבודה שלהם בנוגע להסבר על התהליך ושילוב הקהילה.

ולסיום, אופיר, יש כמה מיילים וכמה התייחסות של אנשי הממשלה לגבי זה שאנחנו לא נותנים לכם פידבק בונה אלא רק תלונות. הנה, אני מרימה את הכפפה - איך אתה רוצה שניתן לכם פידבק? מעבר לכך, האם אתה מוכן להגיב לנו על הפידבק שניתן בצורה קונקרטית?
@Ofirbenavi

ומשהו ששכחתי אופיר - זה שאתה מגיב בפורום הזה זה בכלל מצויין. אולי תוכל לעדכן אותנו פעם בחודש מה אתם עושים דרך המדיה של הפורום? זה בכלל יהיה נהדר.
@Ofirbenavi

לייק 1

אופיר שמחתי לקחת חלק בפעילות
מה שחסר לי ואני בטוח שאתם לא עושים על פי המילות חיפוש
שאתם לא פונים לקהל הרחב שהאינטרנט חדש לו והעברית שלו פשוטה מאוד

לא ברור לי כיצד אנשים שכמעט ולא יודעים לקרוא ולהשתמש באינטרנט
יוכלו להנות מהשירותים לחסוך נסיעה למשרדי ממשלה ומהמטרד הזה של להמתין בתור בשביל לקבל את הטופס ולמלא אותו

האם אתם תעשו מפגשים עם אנשים מהפרפריה

וכפי שביקשתי במפגש שתהיה הפרדה בין שירותים עסקיים וחברות לשירותים פרטיים

דבר שני יש הרבה מאוד אוכלוסיה צעירה שחשוב שתעשו איתם את אותו המפגש

מור,

כמו שאמרתי בכל הזדמנות אשמח לשיתוף פעולה עם אנשי הסדנא, אני חושב שכולנו נוכל להפיק מכך דברים חיוביים.

אנו נפתח בקרוב רשימת תפוצה ונשמח לעדכן את הנרשמים בפעילות, שירותים וחידושים שונים.

לגופו של עניין, אני ארים את הכפפה ואכתוב מידי פעם בפורום ואשתף מידע על פעילות שלנו.
כמו כן, אני אשמח שחברים מהסדנא יהיו הנרשמים הראשונים לגרסת הבטא שתפתח בתחילת ספטמבר.

באמצע אוגוסט אנחנו נקיים מעבדת שימושיות ואני מזמין אתכם לקחת חלק

עפר,
לא בטוח שהבנתי את עניין החיפוש, אשמח אם תפרט יותר

לגבי הפריפריה, אנחנו נקיים מפגשים פיזיים שולחנות עגולים וירטואליים עם אזרחים מהפריפריה וכן אזרחים מהמגזר הערבי
מסכים איתך שגם האוכלוסיה הצעירה חשובה, מאמין שנגיע לזה בהמשך

שלום אופיר,

אני חושב שגם שווה לעשות api לעבודה חיצונית למידע שהוא ציבורי ממילא.
היום הסדנא מקבלת מידע הפוך על הפוך ע"י כריית וניתוח אתרים קיימים או אנשי תוכן חיצוניים, משום שאתרי הממשלה הוכיחו עצמם כלא שימושיים. לנו זה עולה הרבה יותר עבודה והרבה פחות מדויק, ואין לנו את משאביי הממשלה. זה תמיד טוב שישנו api חיצוני או קוד פתוח שיאפשר לעשות מחקרים על המידע המוצג או כל שימוש אחר.
סה"כ זה גם משהו שפשוט לממש בקוד ויותר קוד מודולרי, עמיד וקריאה יותר, ככה שכולם מרוויחים.

אופיר, נהדר, אני שמחה שתתחיל להשתמש בפורום הזה לעדכונים. :smile:

יש דרך כלשהי שנוכל לדעת מה התליך שעובר האתר האחוד למשל - לוח זמנים? הצוות שעומד מאחוריו? התהליך? נשמח להרשם ולעזור בבטא אם נדע מה הולך להיות בבטא.

תודה על שיתוף הפעולה,
מור

לייק 1

+1 מצטרף למור @Ofirbenavi

אופיר יש עוד הרבה אוכלוסיות כמו עולים חדשים שהרבה מאוד מילים אינם מובנות להם
וגם הרבה מאוד מילים ומושגים במילות חיפוש שהיו בכרטיסיות לא מובנות לי לגמרי ואני בטוח שלא אהיה היחידי.

דבר שני האם יש אפשרות לקבל התראות לדוגמא נולד תינוק על פי מספר ילדים וזה ישלח מייל
ויעדכן את התושב על הזכאות במקום שהתושב יחפש את כל הזכויות

דבר שלישי האם אתם מתכוונים לעשות פורטל וידיאו שיסביר את השימוש והזכויות?
קבצי קול ווידיאו יעשו הרבה מאוד הבדל.

בשבוע הבא אנחנו מקיימים בדיקת שימושיות לאתר גוב החדש
הבדיקה מתבצעת ע״י מחלקת הux של חברת מטריקס בימי שני ורביעי

מי שמעוניין להשתתף אני מצרף את פרטי הקשר הרלוונטיים
קחו בחשבון שהוגדרו פרופילים של משתתפים

Michalst@matrix.co.il

אופיר, תודה על העדכון!

יש מצב לקבל לוח זמנים של הפרוייקט?
@Ofirbenavi

אופיר ביקשתי להגיע וקיבלתי את ההודעה הזאת
בלי מספר טלפון ואפשרות לדבר עם מישהו
האם זה בדיוק אותו מפגש כפי שהייתי בפעם שעברה?
מאחר ובמפגש האחרון הם הודיעו שתהיה בדיקה על המחשב של ה UX

הי עופר,
תודה על פנייתך.
הייתה דרישה לאנשים שלא מכירים את הארכיטקטורה ומגיעים לבדיקה ללא ידע מוקדם, בדומה לגולש שיגיע לאתר מבלי שחקר אותו קודם לכן.
ייתכן שבבדיקות נוספות נוכל להגמיש את פרופיל הנבדקים - ונפנה אליך בשמחה

בברכה, מיכל שטיין דפנא

עופר, מדובר בבדיקת שימושיות מול מחשב.
בדיקה שונה מהבדיקה הקודמת.

מכיוון שהשתתפת בבדיקה הקודמת בדיקה זו פחות רלוונטית עבורך
אנחנו מחפשים משתמשים שלא מכירים את המידע שאליו נחשפת במפגש הקודם

אהלן,

@Ofirbenavi - יש סיבה שבגללה אתה לא עונה לשאלה שלי על לוחות זמנים של התוכנית? יש שם איזה תוכן מסווג שאנחנו לא אמורים להחשף אליו? אתם פוחדים שנתלונן שאתם לא עומדים בזמני הפרוייקט (אנחנו לא נעשה זאת)? מטריקס לא מוכנה לספק אותו? אני צריכה להגיש בקשת חופש מידע כדי לקבל את המידע הזה? רק תגיד, כי אני לא חושבת שעדכונים על בדיקות משתמש (בלבד) זה העדכונים שייחלתי להם. כרגע, אין לי שום דרך להבין מה קורה אצלכם (אפילו אתר אינטרנט אין לכם, שזה בכלל נושא לדיון אחר).

הנה, ככה מעדכנים אנשי האתר האחוד את אזרחי בריטניה:
https://gds.blog.gov.uk/category/gds/

וככה מעדכנים אנשי השירות הדיגטלי האמריקאי:
https://www.whitehouse.gov/digital/united-states-digital-service

רוב תודות,
מור

3 לייקים

אני פשוט חושב שזה בכלל לא קשור
כל אדם שרוצה לבוא לתת לכם משוב ובמיוחד אנשים שכבר עובדים ומכירים את הבעיות

זה ששלחתם לי מייל ממטריקס בחזרה על ביטול הפגישה בכלל בלי מספרי טלפון של האנשים זה נראה לי מוזר ואני מבין מזה שאתם מנהלים את הפרוייקט הזה כפי שנוח לכם
ולא כפי שצריך להיות.

בנוסף לכך שאלו אותי בפגישה הקודמת אם אוכל להגיע לבדיקה על המחשב

דבר נוסף שמאוד מעניין אותי ואשמח אם תענה כאן
אחד הדברים הכי מטרידים את האזרח הוא להגיע פיזית למשרדי הממשלה
ולמלא טפסים ולחתום ולחכות בתור

האם יש לכם רשימה של זמני המתנה וטפסים שהיום לוקחים הרבה זמן?

שלום אופיר, @Ofirbenavi

מכיון שלא ענית לשאלות שלי, שלחתי בקשת חופש מידע. אני מקווה שתקחו אותה ברצינות. חבל שהייתי צריכה להגיש אותה בכלל…

בברכה,
מור

ממשלת בריטניה משתפת את האזרחים באפיון דרך היוטיוב, רק מה… את אף אחד זה לא מעניין.
תסתכלו על כמות הכניסות לסרטונים שהם מפרסמים ביוטיוב, כמות הכניסות קטנה ביותר.

גם אם יש 3 כניסות לסרטים, זה עדיין שווה את ההשקעה.

הממשלה הבריטית מבזבזת כסף על יצירת הסרטים האלה.
למה לבזבז כסף על יצירת סרטים אם זה לא מעניין אף אחד?